Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Vymena oleja |
Přejít na stranu [1] 2 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
PBR |
| ||
Host | Caute. Chcel by som sa spytat ako casto je potrebne menit olej pre VeBe 2.0 DTI. Je bezpecne ho menit napr. kazdych 20tis km ? | ||
| |||
JOB |
| ||
Uživatel #447 Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16Příspěvků: 3695 | Ne !!! U nafty bych to měnil tak max. 12.000km já měním po 10.000km Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a) Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´ Fiat Scudo 1,9 D 96´ ARO M-461 76´ | ||
| |||
Tlumex |
| ||
Host | JOB napsal ... Ne !!! U nafty bych to mìnil tak max. 12.000km já mìním po 10.000km JOBe nesu si uplne jistej ale nemel bys ty menit po 7 tisicach? | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Existují dva způsoby výměny: A - Evropský B - Americký V prvém případě se výměny dělají podle doporučení a návodů výrobců olejů. Tzn. dlouhé výměnné lhůty. Oleje jsou drahé, protože dlouhá výměnná lhůty musí být něčím vykoupena zpět - drahými přísadami. K tomu je ale třeba VŽDY připočíst koupi těch nejdražších olejových filtrů, které jsou na trhu a splňují požadavky na dlouhodobý provoz. Tzn., že dávám-li do svého 2.0 Di filtr za 180 Ká, musel bych kupovat vložku v ceně 380,-Kč! Kromě toho je třeba si ale uvědomit, že všechny starší motory mají určitou spotřebu oleje a tak se může stát, že za dobu použití "long-life oleje", jehož výměnná lhůta je přes 30.000 km, doleju další 3-4 litry, což je 90% původní náplně. Samo, že dolívám opět long-life olej! Olej se ztrácí, ale karbon v motoru zůstává! Takže výsledný produkt po takovém kilometrovém proběhu vypadá jako mazut na topení! Motory, které jsou určeny pro "long-life oleje" nají navíc zpravidla v olejovém okruhu zabudováno viskozitní čidlo! Je také třeba si dále uvědomit, že v olejovém okruhu se ve větší míře hromadí síra - ta sice maže - zlepšuje mazání, ale současně způsobuje korozi! Auto je spotřební zboží a na nové motory dává výrobce záruku tuším jen 5 let - proč asi? Proč se němčouři zbavují po této době aut a kupují nové? Ve druhém případě se olej mění v intervalu okolo 6 tisíc km. Obecně amer.oleje bývají méně kvalitní než evropské, protože podíl zpracování ropy je mnohem vyšší než na starém komtonentě a podíl, z něhož se oleje vyrábí je mnohem vyšší a tudíž oleje je přebytek a za levno! I podíl přísad, které oleje předražují je menší, protože degradace oleje při těchto výměnných lhůtách je menší až zanedbatelná. Evropské oleje bývají o třídu vyšší a to i ty běžné! Pro skončenou záruku motoru u námi provozovaných aut je vhodné používat kompromis mezi Evropským a Americkým způsobem za použití běžných kvalitních olejů. Nafta - do 10 tisíc km. Benzín - do 15 tisíc kilometrů. Přinejmenším se vyplaví usazený karbon, který je tam z dob předchozích a případně nesprávného/neznalého provozu a výměny olejů předchozím majitelem - noname majitelem a noname země původu! _; Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
qpc |
| ||
když Bůh škádlil peklo,vymyslel i500 Uživatel #255 Registrován: Monday 20 September 2004 - 16:39:01Příspěvků: 5329 | Tlumex napsal ... JOB napsal ... Ne !!! U nafty bych to mìnil tak max. 12.000km já mìním po 10.000km JOBe nesu si uplne jistej ale nemel bys ty menit po 7 tisicach? po 7t chodily starsi typy,pak dávali 10t ,nyní treba v novím chrysleru měněj po 12t a u koncernaku jsou bezně 15t vyměny.Priklanel bych se k cca 12t kilometru a vymenit Odkaz Astra-H OPC Odkaz i500.html Na peklo se zvoní tlačítkem "SPORT". Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoníš..... | ||
| |||
Falto |
| ||
Host | Ako moc skodi motoru, ked sa novy olej pri vymene zmiesa zo zbytkom stareho? Ja menim v mojej VeBe X16XEL, olej kazdych cca 12 000 km. Ale ked vypustim olej a nalejem novy, zaspini sa od stareho oleja. Jak tomu predist? Videl som na toto aj nejake prisady co sa pridavaju do stareho oleja pred vypustenim, ale moc sa mi to nezda. Niekto mi aj tvrdil, ze pri vypustani treba vyspustaci otvor nechat otvoreny aj 24h, nech vsetko vytecie. | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | 24 hodin je blbost jako vrata. Množství starého oleje a zejména jeho rychlost vytečení z motoru, je závislé především na jeho tepolotě. Přísady, které se tam přidávají, slouží hlavně pro odstranění napečeného karbonu na horkých částech a pro rozpuštění případných usazenin. Vždy se přídavek dává do horkého motoru do původní olejové náplně, nechává se motor točit na volnoběh a to okolo 20ti minut. I když se dá nová náplň, tak vždy zůstane určité množství v mazacích kanálech, ale řádově to není více než 0,5 litru (a to je údaj hodně nadnesený). Zabarvení nového oleje je tedy vždy a je úměrné tomu, jak dlouho předchozí olej v motoru byl! Čím byl v motoru déle, tím více karbonu v sobě má a pak je i zabarvení nového větší! Já to někdy dělám tak, že si schovávám (slévám) ty půllitrové zbytky olejů, které mi zůstanou po předchozích plněních. A i když používám různé typy olejů od různých výrobců a různých specifikací, tak když mám 4 litry, tak je tam dám jako proplachovací a točím na volnoběh opět těch 20 minut -to motoru neuškodí! Také je vhodnější právě do této proplachovací směsi aplikovat onen přídavek na rozpouštění karbonu. Pak vše vypustím, vyjmu olejový filtr, nechám dovykapat, dám nový filtr a novou náplň. Na proplach, kdo jej chce udělat, se klidně může použít ten nejlevnější olej, co je na trhu - 1l. á 60 kč a je celkem jedno v jaké specifikaci. Americký způsob výměny oleje, tedy s kratším kilometrovým proběhem, má tu výhodu, že většinou neřešíte (u průměrně zdravých motorů) problém s doplňováním oleje, který se ztrácí běžným provozem, takže Vám přebytek oleje po předchozích plněních zůstává - i pokud použijete sudový ze servisu, protože je vždy vhodnější si sebou vozit alespoň 0,5l toho samého jako rezervu - co kdyby .....? [ Upraveno Friday 29 September 2006 - 09:34:39 ] Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Václav GT |
| ||
Host | 2 Falto: že se olej "zašpiní" není závadou. Pokud bys přesto chtěl tuto věc omezit, nestačí přísada na vyčištění motoru, musel bys použít proplachovací olej - pro tento účel se dělaly oleje nižší kvality (kvůli ceně bez aditiv) i nižší viskozity (je to jedna výměna oleje navíc). U některých motorů není vhodné proplachovací olej používat, neboť při výměně vždy nevyteče úplně všechna náplň (i kdybys měl vypouštěcí šroub vyndaný 14 dní) a nový olej by se smísil se zbytkem toho proplachovacího. V tom případě bys na proplach musel použít kvalitní olej ........ Shrnuto - já osobně se tím nezabývám, mám auto na ježdění (a je mu už 13 let) a kdo mě zná, tak snad potvrdí, že to není žádný vrak. | ||
| |||
Václav GT |
| ||
Host | PBR napsal ... Chcel by som sa spytat ako casto je potrebne menit olej pre VeBe 2.0 Rada se vejde na jeden řádek: dodrž předpis výrobce motoru Odkaz | ||
| |||
JOB |
| ||
Uživatel #447 Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16Příspěvků: 3695 | Tlumex napsal ... JOB napsal ... Ne !!! U nafty bych to mìnil tak max. 12.000km já mìním po 10.000km JOBe nesu si uplne jistej ale nemel bys ty menit po 7 tisicach? Tuším že jsem někde četl 8,5 nebo tak nějak.Těch 10 tis je maximálka , většinou měním tak po 9 tis. podle peněz Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a) Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´ Fiat Scudo 1,9 D 96´ ARO M-461 76´ | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 | |