Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Zafira :: ZAFIRA :: Zafira motor |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Lambdasonda |
Přejít na stranu [1] 2 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Martin P. |
| ||
Host | Potøeboval bych poradit. Pøi diagnostice mi zjistili vadnou lambdasondu. Tu jsem vymìnil, ale pøesto mi opìt vyzkoèila chyba, ale už jen žhavení lambdasondy. Je špatná lambda, nebo jen špatný kontakt? Za odpovìï dìkuji. | ||
| |||
RBr |
| ||
Host | Ta vyměněná lambda je nová? Určitě není nic jednoduššího, než ty kontakty zkusit. Jít po kabelu, najít konektor, ten opakovaně rozpojit a spojit, prostříkat třeba kontaktolem..... a asi se podívat, jeslti nejsou přelámaný dráty v blízkosti konektoru. | ||
| |||
Ivan |
| ||
Host | Když je tady řeč o lambdě tak se taky připojím s dotazem. Několikrát sem tady čet o proměření lambdy, ale nikde sem nenašel jak ju změřit. Přesněji jaký má mít hodnoty. Případný upřesnění postupu by taky neškodilo, mám totiž takovej blbej pocit že mi začíná odcházet. Mám ještě jednu, ale netuším v jakým je stavu. A kupovat jen tak novou se mi moc nechce. Předem dík za info. _; Jo a auto je VA C20NE | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | Ivan napsal ... Když je tady řeč o lambdě tak se taky připojím s dotazem. Několikrát sem tady čet o proměření lambdy, ale nikde sem nenašel jak ju změřit. Přesněji jaký má mít hodnoty. Případný upřesnění postupu by taky neškodilo, mám totiž takovej blbej pocit že mi začíná odcházet. Mám ještě jednu, ale netuším v jakým je stavu. A kupovat jen tak novou se mi moc nechce. Předem dík za info. _; Jo a auto je VA C20NE Lambda jako takova se nijak nepromeruje a ani nesmi protoze jakmile do ni privedes napeti tak hrozi jeji zniceni. Urcite je v poradne nekde popisovano v jakem rezimu se osciloskopem promeruje a jake maji byt krivky. | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | 2 Marťas: _; Tuhle blbost někdy dělají někteří odborníci z garážových autoservisů! Jinak pro pochopení jaké lambda sondy jsou montované do aut, odkazuji na přípis VáclavaGT z tohoto vlákna: Odkaz Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Václav GT |
| ||
Host | 2 Ivan: lambda sondu do tvého motoru jen tak na stole nezměříš. Musí být horká (300 a více stupňů Celsia) a ofukovaná výfukovými (nebo kalibračními) plyny. Hlavně ji neměř ohmmetrem (jak píše Marťas) anebo ji pošleš "do věčných lovišť". Řádné měření jde udělat jen za těchto podmínek a osciloskopem. Jestli ti stačí popis orientačního měření voltmetrem po víkendu, tak to sem napíšu (až to sám na svém autě vyzkouším). Mohou to měřit i garážníci, ale musí přesně vědět, co a jak funguje a co, jak a proč měří. (no a takových lidí moc není). | ||
| |||
Ivan |
| ||
Host | Osciloskop nevlastním a ani nechci jelikož elektřina není můj kamarád. __; Mechanickou mám rád a udělám skoro vše. Tím pádem vlastním jen klasickou mašinku za pár korun na měření voltů, ohmů a čehosi mě neznámho. Pokud by u toho orientačního měření nehrozilo zničení lambdy tak by mě to i zajímalo. Že ju nezměřím na stole sem předpokládal, jen sem se domníval že si vyrobím mezikus napíchnu ho do okruhu a změřím jak se pohybuje napětí. Takže pokud je tento můj nápad blbost tak se prosím všem mechanikům a autoelektrikářům co nejpokorněji omlouvám a nekamenujte mě. Holt mi co máme starý vozejky a doufáme že nám ještě chvilku vydrží tak hledáme jak ušetřit penízky za servisy. Snad se časem propracuju na VB, ale bojím že to ještě bude chvilku trvat. | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Jestli mas voltmetr, nejlepe rucickovy (mechanicky), tak to stoji za pokus - pripojit k PRIPOJENE lambda sonde (dulezity je najit ten spravny drat - nevim, byvaji 1-4) a sledovat rucicku, po startu by se chvili nemelo nic dit a pak by mela nejak kmitat mezi 0 - 1V, typicky 100mV-700mV. Perioda ruzna, vterina a mene. Samotna ECU tam cpe v klidu asi 500mV, to by melo byt asi tesne po zapnuti zapalovani u studene sondy. Toto je zname teoreticky a i jsem to podobne zmeril. MUJ NAZOR: Neverim, ze lze sondu znicit zastudena ohmetrem, diskutoval jsem to s ruznymi lidmi. Dielektrikum je zastudena dokonaly izolant (keramika) ktery vydrzi i stovky V a neni duvod, aby ho mensi napeti znicilo. Zatepla sonda (klasicka) sama vytvari napeti do 1V. Bez zaruky, nikomu novou sondu nekoupim a sam jsem to jeste nepotreboval zkouset Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Martin P. |
| ||
Host | RBr napsal ... Ta vyměněná lambda je nová? Určitě není nic jednoduššího, než ty kontakty zkusit. Jít po kabelu, najít konektor, ten opakovaně rozpojit a spojit, prostříkat třeba kontaktolem..... a asi se podívat, jeslti nejsou přelámaný dráty v blízkosti konektoru. Lambda je nová, ale je to univerzálka zn. Bosch na doporucení jednoho snámého mechose, ale dostal jsem i radu raději koupit originálku, ale rozdíl je 2500,- tak nevím, ale jde jen o zhavení, protoze jinak podle diagnostiky funguje. | ||
| |||
Václav GT |
| ||
Host | V podstatě ti už RBr poradil. Tak v čem je problém? Než hned běžet pro novou "originální" lambdasondu, tak změř to její žhavení. To je to nejjednodušší měření, které lze na "lambdě" udělat. Sonda je vyhřívaná vloženým odporem napájeným 12 Volty. Zkontroluj přítomnost napětí na konektoru. Pokud je tam napětí, zkontroluj odpor topného členu (má být řádově 3- 15 Ohmů/ zastudena). (Při zadávání dotazu uváděj vždy typ motoru - např. X18XE1) | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 | |