• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
výměna oleje
Přejít na stranu  1 [2] 3 4 5
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Toto téma je zamčeno
Autor Příspěvek
Lib
Wednesday 16 February 2005 - 11:41:54
Host
Duffy: manual rika - zahrat na provozni teplotu, vypnout motor, pockat 3min a merit. Samozrejmnosti je stat na rovnym miste a pred merenim merku vytahnout a utrit hadrikem
[ Edited Wed Feb 16 2005, 11:43AM ]
klubo
Wednesday 16 February 2005 - 12:22:36
Host
2Yper: souhlas, olej na ropákoj měnit do 10tis.
Yper
Wednesday 16 February 2005 - 14:31:49
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 Lib: jo, mohlo by to tak být, ale bohuľel úplně není. To první číslo, které udává vlastnosti pro zimní provoz má samozřejmě i vliv na to druhé číslo za "w". Jak jsem psal jiľ jednou, potřeba výroby syntetiky nevznikla pro lepąí mazání za provozu auta, ale z důvodu potřeby mazání při startu auta v extrémně teplotně nízkých podmínkách. Z minerálních olejů prostě nejde normální cestou vyrobit takový olej, který by byl jeątě dostatečně tekutý i v podmínkách za polárním kruhem-tedy při startu.
Kdybych byl Eskymákem a místo Opelu bych vlastnil sněľný skůtr, tak bych jednoznačně do něj dával 0w20 nebo 5w20. Pokud budu opelem jezdit v rovníkové Africe nebo v severní Austrálii, tak bych na takový olej neujel snad ani 1000 km, protoľe bych ho zadřel. Tam bych pouľíval (musel) jednoznačně 25w60-rána jsou teplá a dny velice, velice horké.
Bylo tady myslím i dost příspěvků na téma, kdy pouľívali onen 5w40 a v Jugoące a Itálii začali mít s mazáním problémy. Mysleli si, ľe jim odchází motor a ono to bylo olejem. Stačilo, aby si v oné zemi nechali vyměnit olej z 5w40 na 10w40 a bylo po problému.
Libe, já ti nic nevnucuji, pokud jezdíą krátkou cestu do práce a nebo krátké tratě a to jak v létě tak v zimě, tak to není na závadu. Pokud se ti pak olej ani neztrácí, tak daląí plus pro tebe.
Tohle byl můj příspěvek hlavně pro ropáčky a pro ty, kterým se olej ztrácí a dále pro ty, kteří mají turbodmychadla a jejich olejový systém není vybavem chladičem a také pro ty, kteří mají hodně najeto a chtějí vymezit vůle. Musíme si také vąichni uvědomit, ľe čím lehčí olej, tím větąí odpařivost - současně s tím i jeho menąí schopnost chladit - resp. odebírat teplo pro jeho menąí měrné teplo.
ten olej jen nemaľe, ale i ochlazuje. Co mi je platné jeho mazání a přemazávání, kdyľ s tím současně neodebere alespoň trochu tepla - teplota součástky se zvyąuje a klesají nechanické vlastnosti mazaného (přemazávaného) dílu.
Kdo chcete, tak si tam lijte co chcete, ale článek byl také hlavně o cyklech výměny u dieselů.Syntetika je dobrá, řekl bych moc dobrá, ale je obecně známo, ľe pokud jsou vystaveny deląí čas vyąąím teplotám (turba), tak změny v nich jsou jiľ narozdíl od minerálních olejů nevratné. Minerály totiľ krátkodobě snesou vyąąí teplotu aniľ by výrazně změnily své vlastnosti. jejich nevýhodou je jen to stárnutí a kratąí ľivotnost z hlediska provozu jako takového - ale to se pak supluje antidetergenty, antioxidanty a spoustou daląích jiných.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Duffy
Wednesday 16 February 2005 - 14:38:09
Host
Já pouľívám 10W40 na svůj benzínojed a pohoda - zatím
Tady asi nejvíc záleľí na těch naj. km a teplotních rozdílech, koneckonců to uvádí i návod (na Libovo stránkách)...
Duffy
Wednesday 16 February 2005 - 14:38:25
Host
Já pouľívám 10W40 na svůj benzínojed a pohoda - zatím
Tady asi nejvíc záleľí na těch naj. km a teplotních rozdílech, koneckonců to uvádí i návod (na Libovo stránkách)...
Vaąek
Wednesday 16 February 2005 - 14:52:20
Host
taky s tročkou do ... diskuse. Nechal jsen si vyměnit olej v autorizáku a dali mi tam 10W40 (prej origo Opel) a nikdo se ani nezeptal jestli nechci něco jinýho. Předtím jsem měl funglovku Daewoo Lanose a tam mi dávali 5W40. Tak nevím. Asi si to dělaj podle toho čeho mají víc na skladě a kolik má zákazník ąkváry &|
maniac
Wednesday 16 February 2005 - 15:48:28
Host
čus asi blbá otázka ale nemůľu najít olejový filtr.....
kdo poradí díky....
maniac
Wednesday 16 February 2005 - 15:49:18
Host
zapomněl sem dodat vectra 2,0 16V benzín r.v. 00
Lib
Wednesday 16 February 2005 - 18:46:26
Host
Vaąek: predchozimu majiteli me vekci davali po celou dobu 5w40, ja tam jednou hodil 0w30 a jednou 0w40 aby se to pekne umylo a ted uz to ma 100tkm a uvazuju, ze tam dam 5w50. Jinak olej mi neprosakuje a neztraci se.
Yper
Thursday 17 February 2005 - 08:12:54
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
jj Libe, tahle kombinace (5w50) není ąpatná, ale cena bude asi větąí.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Přejít na stranu  1 [2] 3 4 5  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.2248 sec,0.1774 z toho dotazů.