Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
výměna oleje |
Přejít na stranu 1 [2] 3 4 5 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Toto téma je zamčeno |
Autor | Příspěvek | ||
Lib |
| ||
Host | Duffy: manual rika - zahrat na provozni teplotu, vypnout motor, pockat 3min a merit. Samozrejmnosti je stat na rovnym miste a pred merenim merku vytahnout a utrit hadrikem [ Edited Wed Feb 16 2005, 11:43AM ] | ||
| |||
klubo |
| ||
Host | 2Yper: souhlas, olej na ropákoj měnit do 10tis. | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | 2 Lib: jo, mohlo by to tak být, ale bohuľel úplně není. To první číslo, které udává vlastnosti pro zimní provoz má samozřejmě i vliv na to druhé číslo za "w". Jak jsem psal jiľ jednou, potřeba výroby syntetiky nevznikla pro lepąí mazání za provozu auta, ale z důvodu potřeby mazání při startu auta v extrémně teplotně nízkých podmínkách. Z minerálních olejů prostě nejde normální cestou vyrobit takový olej, který by byl jeątě dostatečně tekutý i v podmínkách za polárním kruhem-tedy při startu. Kdybych byl Eskymákem a místo Opelu bych vlastnil sněľný skůtr, tak bych jednoznačně do něj dával 0w20 nebo 5w20. Pokud budu opelem jezdit v rovníkové Africe nebo v severní Austrálii, tak bych na takový olej neujel snad ani 1000 km, protoľe bych ho zadřel. Tam bych pouľíval (musel) jednoznačně 25w60-rána jsou teplá a dny velice, velice horké. Bylo tady myslím i dost příspěvků na téma, kdy pouľívali onen 5w40 a v Jugoące a Itálii začali mít s mazáním problémy. Mysleli si, ľe jim odchází motor a ono to bylo olejem. Stačilo, aby si v oné zemi nechali vyměnit olej z 5w40 na 10w40 a bylo po problému. Libe, já ti nic nevnucuji, pokud jezdíą krátkou cestu do práce a nebo krátké tratě a to jak v létě tak v zimě, tak to není na závadu. Pokud se ti pak olej ani neztrácí, tak daląí plus pro tebe. Tohle byl můj příspěvek hlavně pro ropáčky a pro ty, kterým se olej ztrácí a dále pro ty, kteří mají turbodmychadla a jejich olejový systém není vybavem chladičem a také pro ty, kteří mají hodně najeto a chtějí vymezit vůle. Musíme si také vąichni uvědomit, ľe čím lehčí olej, tím větąí odpařivost - současně s tím i jeho menąí schopnost chladit - resp. odebírat teplo pro jeho menąí měrné teplo. ten olej jen nemaľe, ale i ochlazuje. Co mi je platné jeho mazání a přemazávání, kdyľ s tím současně neodebere alespoň trochu tepla - teplota součástky se zvyąuje a klesají nechanické vlastnosti mazaného (přemazávaného) dílu. Kdo chcete, tak si tam lijte co chcete, ale článek byl také hlavně o cyklech výměny u dieselů.Syntetika je dobrá, řekl bych moc dobrá, ale je obecně známo, ľe pokud jsou vystaveny deląí čas vyąąím teplotám (turba), tak změny v nich jsou jiľ narozdíl od minerálních olejů nevratné. Minerály totiľ krátkodobě snesou vyąąí teplotu aniľ by výrazně změnily své vlastnosti. jejich nevýhodou je jen to stárnutí a kratąí ľivotnost z hlediska provozu jako takového - ale to se pak supluje antidetergenty, antioxidanty a spoustou daląích jiných. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Duffy |
| ||
Host | Já pouľívám 10W40 na svůj benzínojed a pohoda - zatím Tady asi nejvíc záleľí na těch naj. km a teplotních rozdílech, koneckonců to uvádí i návod (na Libovo stránkách)... | ||
| |||
Duffy |
| ||
Host | Já pouľívám 10W40 na svůj benzínojed a pohoda - zatím Tady asi nejvíc záleľí na těch naj. km a teplotních rozdílech, koneckonců to uvádí i návod (na Libovo stránkách)... | ||
| |||
Vaąek |
| ||
Host | taky s tročkou do ... diskuse. Nechal jsen si vyměnit olej v autorizáku a dali mi tam 10W40 (prej origo Opel) a nikdo se ani nezeptal jestli nechci něco jinýho. Předtím jsem měl funglovku Daewoo Lanose a tam mi dávali 5W40. Tak nevím. Asi si to dělaj podle toho čeho mají víc na skladě a kolik má zákazník ąkváry &| | ||
| |||
maniac |
| ||
Host | čus asi blbá otázka ale nemůľu najít olejový filtr..... kdo poradí díky.... | ||
| |||
maniac |
| ||
Host | zapomněl sem dodat vectra 2,0 16V benzín r.v. 00 | ||
| |||
Lib |
| ||
Host | Vaąek: predchozimu majiteli me vekci davali po celou dobu 5w40, ja tam jednou hodil 0w30 a jednou 0w40 aby se to pekne umylo a ted uz to ma 100tkm a uvazuju, ze tam dam 5w50. Jinak olej mi neprosakuje a neztraci se. | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | jj Libe, tahle kombinace (5w50) není ąpatná, ale cena bude asi větąí. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Přejít na stranu 1 [2] 3 4 5 | |