Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra podvozek |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
vymena spodniho cepu |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Dan |
| ||
Host | Mam v haji levy svisly spodni cep a potreboval bych poradit s vymenou - jen "v kostce", zda se musi sundat napr. tlumic a zda po vymene je nutne seridit geometrii atd... Dik moc za kazdou radu. | ||
| |||
Dan |
| ||
Host | nejak jsem zapomnel na typ auto - Astra G 1,4i 16V /99 | ||
| |||
JOB |
| ||
Uživatel #447 Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16Příspěvků: 3695 | No tak jen stručně.Nevím jak Astra G ale většina opíků má origo čep nýtovaný .Takže sundat kolo,zezadu povolit a vyndat šroub jistící čep,pak nějakým páčidlem rameno stlačit dolů a čep vyvlíknout .Pak odvrtat zmíněné nýty a starý čep vytáhnout.K novému čepy už dostaneš šrouby které použiješ místo nýtů.Pak už to jen složit.Dá se to udělat snad i na parkovišti když jsi zručný a máš nářadí.Geometrii nechám na tobě.Jestli je špatněj jenom ten čep tak bych jí asi nedělal. Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a) Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´ Fiat Scudo 1,9 D 96´ ARO M-461 76´ | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Pokud má dobré silentbloky na rameni, tak to asi jen tak nepůjde stlačit montpákou dolů - možná pro to vyhnutí ramene směrem dolů budeš muset ještě na druhé straně ramena povolit i šrouby na silentblocích. Mnuhem lépe se to ale odvrtává když celé rameno vyjmeš ven a děláš to na stole, protože pokud nemáš přístup na zvedák (jako v autoservisu), tak je jakákoliv práce pod autem nebezpečná! Až čep vyměníš a rameno dáš zase zpět, tak silentbloky dotáhni jen mírně. Pak auto postav na kola - aby se rameno zatížilo a pak silentbloky dotáhni znovu! Jeden ze silentbloků ramene je totiž opěrný a pak by šel příliš do zkrutu (pokud bys nedodržel to co jsem napsal) a brzo by odešel a zase bys měl práci s jeho výměnou, protože by ti to začalo po nějakém čase bouchat! _; a rozjela by se geometrie! Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Dan |
| ||
Host | Cep dle obrazku by mel byt na 3 srouby - uvidime. Navic jsem zjistil, ze to musim spojit i s vymenou brz. kotoucu, takze toho bude vic. Hlavne doufam ze kotouce pujdou nejak rozumne sundat abych neznicil loziska. Odrezovacem nastrikam co pujde a uvidime .... Dik moc za radu s tema silenblokama _; | ||
| |||
JOB |
| ||
Uživatel #447 Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16Příspěvků: 3695 | Dan napsal ... Cep dle obrazku by mel byt na 3 srouby - uvidime. Navic jsem zjistil, ze to musim spojit i s vymenou brz. kotoucu, takze toho bude vic. Hlavne doufam ze kotouce pujdou nejak rozumne sundat abych neznicil loziska. Odrezovacem nastrikam co pujde a uvidime .... Dik moc za radu s tema silenblokama _; Sundání kotoučů se bát nemusíš.Ten tam zase tak nedrží. Jinak Yper má samozřejmě pravdu že lépe se to dělá když je rameno celé venku. Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a) Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´ Fiat Scudo 1,9 D 96´ ARO M-461 76´ | ||
| |||
Boulder |
| ||
Host | není lepší vyměnit cely ramena jsou zhruba o třetinu dražší než čepy samostatně, ale jsou komplet i se silentblokama. Navíc jednodužší práce | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | 2 Boulder: nevím jaké ceny jsi srovnával? Pokud ovšem myslíš cenu za komplet rameno od f.SilverStar, tak na to bláto zapomeň! Origo čep GM stojí 1500,-Ká Je ale asi zbytečné tam cpát tak drahý čep - postačuje v relaci do 700 Kč. Silentbloky stojí oba dva cca do 700 Kč. Takže cena repasovaného ramene 1400 - beru tuhle cenu proto, protože si všechno dělám sám. Celé komplet rameno se koupí okolo 3000 Kč. Zásadně nekupuji nejlevnější náhradní díly, ale také nekupuji ani ty nejdražší! Takže tak. [ Upraveno Wednesday 28 February 2007 - 07:19:02 ] Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Dan |
| ||
Host | Tak cepy jsou opravdu nytovane , hold se bude vrtat. V Elitu jsem nasel 2ks os f. Sachs za cca 700.- + DPH, ty uz jsou se srouby. To mi pripada dobry. Koutouce od Brembo cca 1000.- Kc/ks + DPH. Ramena menit nebudu, max. az bude nekdy cas tak ty silendbloky, ale vypadaj zatim dobre. Tak to necham na vikend a uvidime. | ||
| |||