• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra převodovka
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
spojka
Přejít na stranu  [1] 2
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
jjarves
Tuesday 27 February 2007 - 08:48:51 Citovat
Host
Omlouvám se v historii jsem podobný problém nenašel....mamVEBE r.v.98 X20XEV naj. 135000...Pedál mi zabírá skoro až nahore, dá se zjistit míra opotrebeni či tloustka lamely nebo se to pozná jen podle pedálu? Musí se menit celá sada nebo stací jen lamela popripade i s loziskem. Dík predem za radu
JOB
Tuesday 27 February 2007 - 09:00:07 Citovat
Uživatel #447
Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16
Příspěvků: 3695
No opravdu to vypadá na lamelu.Ale v žádném případě nedoporučuju jí měnit samotnou. Vyměnit lamelu je totiž dost protivná práce a v případě že vyměníš jenom lamelu tak zákonitě budeš rozebírat znova neboť budeš muset vyměnit ještě něco. Kvůli tomuto důvodu se dnes prodává spojka jako celá sada. ( lamela, ložisko,přítlačák )

Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a)
Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´
Fiat Scudo 1,9 D 96´
ARO M-461 76´

VGT
Tuesday 27 February 2007 - 09:06:56 Citovat
Host
Uvedené kilometry jsou u dvoulitru ještě docela málo na výměnu lamely (normálně vydrží 200 i více tisíc km). Jestli jinak spojka zabírá dobře, tak jen seřiď krok pedálu.
Až však budeš jednou měnit lamelu, vyměň to i s přítlačným kotoučem. Ten má talířovou pružinu a ta jak časem (či spíše únavou materiálu a tepelným vyhřátím) stárne, ztrácí pružnost a seřídit se to už nedá (jako např. u přítlačáků s vinutými pružinami). Spojka je pak tvrdá a má malý krok.
No a když už to bude rozebrané, tak vystavovací ložisko dej také nové (ať to nerozebíráš postupně 3x).
Yper
Tuesday 27 February 2007 - 09:37:28 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 VGT: ..ty Václave, on má VB 98 a tam je hydraulická spojka a tam se snad krok pedálu nedá seštelovat, bo ten je dán samotným hydraulickým mechanismem.

Jinak pokud po vizuelní prohlídce je spojkové ložisko s hydraulickým válcem v pořádku (bohužel tvoří monoblok) - styčná plocha nemá rýhy a není jinak poškozena, tak bych ho zbytečně neměnil, protože je to dalších 6 tisíc navíc. __;

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
jjarves
Tuesday 27 February 2007 - 11:18:57 Citovat
Host
Já jsem si myslel, že je lepši vyměna cele sady. díky a mnoho KM bez nehod
hery
Tuesday 27 February 2007 - 23:50:01 Citovat
Host
Na OA jsem spojku dělal asi patnactkrát,ložisko original,lamela přenytovaná,přitlak starší,prace sám.Uspora asi sto tisic.
JOB
Wednesday 28 February 2007 - 09:48:57 Citovat
Uživatel #447
Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16
Příspěvků: 3695
hery napsal ...

Na OA jsem spojku dělal asi patnactkrát,ložisko original,lamela přenytovaná,přitlak starší,prace sám.Uspora asi sto tisic.

No každej si pod opravou představuje něco jiného. Znám lidi co jim nevadí že jim spojka škube nebo že jim hučí ložisko.Taky znám lidi co kupujou lamelu na vrakáči.
No já jsem s takovejch oprav vyléčenej.

Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a)
Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´
Fiat Scudo 1,9 D 96´
ARO M-461 76´

jjarves
Wednesday 28 February 2007 - 12:30:59 Citovat
Host
Opravdu nejsem z tech co by neco takoveho shaneli na vrakaci. To je jich urcite vic co se uz z vrakacu vylecili-- to bylo mozna po tech letech 89´ . Tohleto auticko si hyckam, je jako nove super stav.
Kryshna
Friday 16 March 2007 - 09:52:34 Citovat
Host
Ahoj mam ten samy problem se spojkou, je to desny, pri prerazovani mi to dost casto skubne, pze trefit se do toho zaberu da docela praci...nejhorsi to je mezi 1-2st.
Mam Vebe 10/2000 s motorem 2.2 16v 108Kw... najeto 141000km
Ehm a obcas se pri rozjezdu ozyva takovy podivny zvuk jako kdyz tre kov o kov a celkove se mi zda auto pomalejsi...reakce na slapani na plyn, nez ho dostanu do otacek tak mi da na prdel i 90konovej traktor od Skodovky (Ochcavka).
V technice se moc nevyznam a to co vim je jen z casopisu _; proto se ptam, jde u meho motoru seridit jen ten pedal, nebo budu muset investovat do te sady?
Zacina se to pekne s**t, nejdriv odesel kompresor klimy, pak silenty na zadni naprave a ted mozna i spojka... co bude dal ani nechci vedet.Radsi necham zkontrolovat jeste rozvodovy retez...
Kolik by me stala oprava te spojky? Cenu sady jsem nasel na Kelly - AP za 7787Kc
a Valeo za 7884Kc... kolik stoji asi tak prace?
A nebo se vyplati vzit originalni dily?
Lib
Friday 16 March 2007 - 13:04:50 Citovat
Host
já mám najeto 127k a mám tysamé symptomy (záběr spojky kdesi až nad volantem a řazení bez cukání - hlavně podřazování - vyžaduje hodinářskou práci s pedálem) a ještě navrh se mi začaly do pedálů přenášet jemné vibrace (když auto jede pijánko 2k otáček a ještě mírně zpomaluje, tak to jde cítit nejvíc). Vibrace jsou velice nápadně podobné jako když se lehce zmáčkne spojkový pedál

[ Upraveno Friday 16 March 2007 - 13:06:41 ]

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  [1] 2  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1894 sec,0.1453 z toho dotazů.