Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Zafira :: ZAFIRA :: Zafira motor |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Klepání motoru |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
marbes |
| ||
Host | Ahoj všichni. Mám Zafitu 1,8 16V, r.v.99 v automatu a pomalu se začalo ozývat klepání z motoru. Nechal jsem vyměnit olej, ale klepání nezmizelo. Máte s tím někdo zkušenost nebo napadá Vás někoho, co by to mohlo dělat (než zajedu do servisu)? Díky předem za tipy a rady | ||
| |||
Legend |
| ||
Legend Uživatel #551 Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51Příspěvků: 3116 | Těžko říct co může klepat - prakticky cokoliv. šály, pístní čep, hydroštely a cokoliv další. Nejlepší je asi zajet do servisu aby si to poslechli a podle toho dále postupovat. Jaký má ten zvuk chrakter? Spíše tvrdé bouchání, nebo jemné cvakání? [ Upraveno Thursday 05 April 2007 - 19:25:16 ] Moskvič 412 1971 1.5 55kW Škoda 110LS 1.1 1976 46kW Trabant 1.1 1991 31kW Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW Mercedes C220d kombi W205 143kW Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW | ||
| |||
marbes |
| ||
Host | Legend: to klepání zní jako ventily, když je málo oleje - ale ten je tam úplně nový. Je to slyšet na volnoběh. Jjeden místní automechanik mi řekl, že to mám hlídat a přijet, kdyby se to zhoršilo. Ale na rovinu - nechce se mi jezdit se staženým okýnkem a za jízdy poslouchat se strachem motor, jestli se to nehorší. Asi si budu muset udělat výlet do opel servisu. Mám hrůzu, kolik si řeknou jen za prohlídku, natož pak za samotnou opravu. __; Zkusím se tam objednat a pak dám vědět. Každopádně díky za odpověď a měj se. | ||
| |||
Legend |
| ||
Legend Uživatel #551 Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51Příspěvků: 3116 | Tak to může být jenom špatný hydroštel. Můžeš zkusit přibližně odposlouchat který klepe a pak sundat víko ventilů a proměřit vůle mezi vačkou a hydroštelama. Je sice pravda že když motor neběží tak nejsou úplně natlakované, ale u špatného hydroštelu bývá výrazná vůle. U funkčního se tam dá zastrčit spárová měrka třeba 0.1mm, ale u špatného je třeba vůle milimetr i víc. Chce to průběžně víckrát pootočit motorem aby se zkusily všechny ventily v nestlačené poloze. Nedávno jsem to dělal na Astře 1.6 16V a pomohlo to, byl poznat na první pohled. Moskvič 412 1971 1.5 55kW Škoda 110LS 1.1 1976 46kW Trabant 1.1 1991 31kW Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW Mercedes C220d kombi W205 143kW Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW | ||
| |||