Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Opel vectra 1,7TD motor+klima |
Přejít na stranu [1] 2 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Maco |
| ||
Host | Zdravím Vás.Poradte. Mam Opel Vectra B 1,7TD a když zapnu klimu tak se s tim autem mam problem rozject a do kopce to uz vůbec nejede.Zkoušel sem i zvednout otáčky motoru protože když sem zapnul klimu tak měl motor tak 600ot. Zdalo se mi to dost málo a když sem ji vypnul tak 800ot.Je to normální u těchto motoru nebo ne?Dá se u těchto motoru nejak zvednout výkon./Nemyslím tim sport.výfuk nebo filtr/něco jiného např.ostra vacka,nebo něco poradte. | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | V ECU jsou otáčky motoru nastaveny natvrdo - tzn., že nejde výše otáček nastavit jinak, než přes připojenou diagnostiku, kdy se zvýší dávkování paliva při volnoběhu - takže pokles otáček je celkem pochopitelný. Největší chyby, které se dopouštíš je to, že zapínáš klimatizaci při studeném motoru. Já mám 2.0 Di a už to rozhodně nedělám, protože po zapnutí klimatizace zřetelně zaznamenám, jak motoru spadnou otáčky a zvýší se hluk a vibrace motoru. Klimatizaci zapínám zásadně až tehdy. až se rozjedu nebo až když mírně zahřeju motor, kdy se ručička teploty motoru viditelně pohne ke konci modrého pole na budíku teploty na palubce. 1,7 TD má ještě menší přebytek výkonu na volnoběh než 2,0 a kompresor klimatizace nejede zadarmo. Pro Tvou představu - komprimuje chladící směs na 30 Atm a to je nějaký tlak! Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Maco |
| ||
Host | Za odpověd dík.I když mám motor zahřátej tedko běžne na 90C a pak zapnu klimu tak ten motor při rozjezdu cuka má problém se rozject na rovné silnici.Chtěl bych nějak zvýšit výkon u tutoho motoru ale nevím co by bylo nejrozumější. | ||
| |||
VGT |
| ||
Host | Nejrozumnější je přidat trošku více plynu. Kompresor klimatizace odebírá motoru ne nepodstatnou část výkonu, která pak přirozeně chybí pro jízdu. Např. kompresor Harrison V5, často používaný ve Vectrách, odebírá výkon motoru až 7 kW (důvod píše Yper + el.magnetická spojka kompresoru také odebírá proud v desítkách ampér, které musí motor vozu v alternátoru vyrobit). Nech s tou tvojí Vectrou svézt někoho zkušenějšího, třeba je to normální pokles výkonu (takhle na dálku poslepu to nejde zhodnotit). Při zapnuté klimě se vždy při rozjezdu musí přidat více plynu a protočit motor na spojce o chviličku déle. Navíc, není to bezpodmínečně nutné, ale já před táhlými dlouhými kopci nebo před předjížděním kamionu kompresor raději vypínám (mám "mechanickou" klimatizaci). | ||
| |||
Martas_ |
| ||
Host | No s tim "prikonem" 7KW nevim nevim, ja u sve 1,6/74kW pri zapnuti klimy pokles vykonu nepozoruji temer zadny, pri zapnuti se volnobezne obratky zvednou o cca. 100 a rozjizdim se naprosto bez problemu ... | ||
| |||
VGT |
| ||
Host | Ten příkon uvádí výrobce kompresoru v typovém listu. | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | 2 Martas: u dieselu je asi nastavení otáček volnoběhu jiné, než u benzínu. Když mi otáčky volnoběhu NIO přenastavoval na loňském jarním srazu, tak jsem předpokládal, že přes diagnostiku prostě zadá hranici otáček o např. 50 ot./min víc, ale řekl mi, že to u dieselu takhle nejde - prostě musel přidat dávkování vstřikovaného paliva v miligramech na každou trysku tak, aby dosáhl těch volnoběžných otáček, které mi vyhovovaly vzhledem ke snížení otřesů motoru na volnoběh. U benoše díky tzv. volnoběžné trysce (nebo jak se ten blbinec jmenuje - volnoběžný ventil?) a díky krokáči to asi nemusí být stejné. Tam skutečně můžou být natvrdo nastavené otáčky, protože jsou ovlivněny více komponentami a pak si motor sám dokáže pokles těchto otáček dorovnat zvýšeným vstřikováním paliva přes ECU, aby tak eliminoval úbytek na výkonu při zapnutí klimy a ztrátu zvýšeným oběrem z altíku. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Maco |
| ||
Host | Jenom že já nastavuju volnoběh u tutoho modelu jenom šroubem.To nemá elekr.řízené vsřikování.Volnoběžný otáčky u tutoho modelu sou od 780-880ot/min.Nastavil sem to ted tak na 900ot/min a je to lepší.Škoda že se sem nedá udělat chip. | ||
| |||
RRAAFF |
| ||
RRAAFF Uživatel #519 Registrován: Monday 19 December 2005 - 10:51:16Příspěvků: 965 | Marťas: To je zajímavý teda, já u svý VeBe 1,8 85kw to cítím docela dost (mám auto klimu). Takže u mě bych těm 7kw klidně i věřil. Opel Vectra B 1,8 16V sedan 307 000km, již není Škoda Fabia Combi 70kW, 2023 | ||
| |||
VGT |
| ||
Host | Martas_ napsal ... No s tim "prikonem" 7KW nevim nevim Obrázek = výběr z technické dokumentace fy.Harrison Odkaz | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 | |