• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra podvozek
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Brzdový kotouč
Přejít na stranu  [1] 2 3
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Miro
Thursday 07 June 2007 - 07:36:34 Citovat
Host
Zdar Oplaci.

Něco mi při brždění vrže v levém předním kole. Sundal jsem to a zjistil, že mám ulomenej ten šroubek, co zajišťuje kotouč proti otáčení bez kola. Hlavička upadla a zbytek zůstal v díře. Nevím, jestli je tam důležitej. Ale hlavně nevím jak ho dostat ven. __;
pipi
Thursday 07 June 2007 - 07:42:01 Citovat
Host
Důvod má jinak by ho tam pan Oplel nedal, odvrtat, a vytočit závitníkem
JardaB
Thursday 07 June 2007 - 07:46:46 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Nicmene myslim, ze tim to nebude, ten sroub je tam spis proto, aby kotouc neupad kdyz se sunda kolo. Jinak je pritazeny prave srouby kola, ten sroubek by neudrzel vubec nic...

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Yper
Thursday 07 June 2007 - 07:54:22 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Přesně jak píš JardaB! _;
Já teď měnil na předku také kotouče (ATE) a s hrůzou jsem zjistil, že na LP kole mám ten zajišťovací šroub také fuč. Prostě ta zápustná hlava tam nebyla. Podle stavu rzi jsem zjistil, že je to určitě už dlouho! Buď se tak stalo když měnili kotouče minule a nemohli jej povolit, takže hlavu odvrtali (byla tam vidět stopa po vrtáku) nebo se tak může stát když se povolí kolo (všechny šrouby) a vy zabrzdíte, tak se ustřihne.
Jeho funkce je jen zajišťovací, aby nevypadl a aby díry v kotouči seděly proti dírám se závity v nábě kola, protože kotouč jinak drží na šroubech kola, o které se při brždění opírá.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Král
Thursday 14 June 2007 - 07:19:53 Citovat
Host
Dovolím si využít, tohoto vlákna:
Měl bych otázku, mám VECTRU Á 2,0LITR mam přední kotouče značky ATE najeto 25 tis, jsou naprosto suprové= skoro neojeté, ale koupil jsem destičky, ferodo , po 100km to začalo při brž¨dění strašně pískat a šlo to pořád dokola cca.1500km.
Tak jsem se naštval koupil od ''Starleinu'' a píská to taky co stím?Proč to pořád píská?
Děkuji za poznatky
walto
Thursday 14 June 2007 - 07:35:01 Citovat
Host
Mne sa na roznych autach objavovalo piskanie pri brzdeni vtedy, ked mi aj po odbrzdeni brzd dosticky zostavali visiet = neoddialili sa od kotuca.
Ak je taky stav dlhsie, vznika na stycnej ploche dosticky vyhriata tvrdsia vrstva, ktora potom vydava pri dobrzdovani piskavy zvuk.
Nepohyblivy brzdic (to je ta cast, v ktorej su uchytene platnicky) sa da poznat aj na stale zaprasenych rafoch kolies.
Na odstranenie chyby je potrebne vycistit a premazat vodiace capy brzdica. Moje skusenosti hovoria, ze mechanici na to obvykle radi zabudaju.
walto
Král
Thursday 14 June 2007 - 07:57:18 Citovat
Host
No já si nejsem jistý, ale přeci když začnu tlačit na brzdový pedál tak to začne pískat když ho povolím tak to ihned přestane, to zaprasení to se moc nedá posoudit, si ale nejsem jistý jestli jsem správně umístil tu pružinu na brzdičích nemáte někdo foto?Čím by to m ohlo být?
VGT
Thursday 14 June 2007 - 08:13:51 Citovat
Host
Král napsal ...

Tak jsem se naštval koupil od ''Starleinu'' a píská to taky co stím?Proč to pořád píská?

Buď je to jak píše Walto, anebo jsou nedobré destičky.
Proč Starline?? U Starline se nelze divit naprosto ničemu,
Ferodo dělá dvě základní řady destiček - Premium a Target.(Target je ta levnější řada - zelená krabička - a žádný zázrak to není).
Vyčištění a přimazání vodících čepů brzdových třmenů na předních kolech VeA vřele doporučuji. Pozor však - jsou to brzdy, nelze to namazat hodně a kdečím (dělají se na to dokonce speciální mazací pasty odolné teplotám. Odkaz Když je nemáš, tak malinkato přimáznout Molykou, ale fakt jen malinkato).
VGT
Thursday 14 June 2007 - 08:16:05 Citovat
Host
Foto mám (mám také VeA 2,0i), ale dostanu se k němu až večer.
walto
Thursday 14 June 2007 - 08:30:53 Citovat
Host
Pred namazanim vodiacich capov je dolezite ich ocistenie!
Idealne drotenym kotucom - je potrebne odstranit staru spinu az na kov a potom jemne, ako pise VGT, primaznut povrch. Ziadne hrube vrstvy vazeliny.
Suhlasim s tym, ze je dobre pouzit specializovany pripravok odolny vysokym teplotam. V krajnom pripade splni ucel aj uhlikova vazelina, ktoru pouzivaju kurenari pre rozvody horucej vody.
Netreba vsak zabudnut aj na zadne brzdy. Tam moze byt problem obdobny. Mozno by som pred vymenou prednych dosticiek, najprv skontroloval funkcnost vodiacich capov brzdica vzadu.
walto

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  [1] 2 3  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1418 sec,0.1019 z toho dotazů.