• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Zafira :: ZAFIRA :: Zafira motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
opel zafira
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
vasek
Tuesday 20 November 2007 - 08:59:16 Citovat
Host
Zdravim koupil jsem zafiru rv.2003 2,0dti 16v kdyz se auto ohreje tak pri zaberu turba do plneho vykonu vypne turbo a sviti servis nevite nekdo co by to mohlo byt dikes.Mel jsem to i na pocitaci a a vyjela zavade predstrik paliva opravily to a dela to stale dal dik
Yper
Tuesday 20 November 2007 - 10:18:42 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Opět stejná závada, jako byla probírána v jiných vláknech. Nevracejí se naklápěcí statorové lopatky na turbínové kolo, které nastavují optimální úhel nátoku spalin z válců.
Při přidání plynu je žádoucí, aby turbo zabralo co nejlépe - aby ihned šlo do max. otáček, protože je potřeba v závislosti na nastavení plynu dodat do motoru co nejvíce vzduchu.
To se děje nastavením statorových lopatek na turbínové kolo.
V okamžiku, jak stoupá množství dopravovaného vzduchu do motoru, tak stoupá i objem spalin z motoru, který o to víc roztáčí turbo přes turbínové kolo. Tím nejenže stále stoupá množství dopravovaného vzduchu (jak stoupají otáčky turba), ale stoupá i tlak. Množství kontroluje váha vzduchu a tlak kontroluje tlakové čidlo na centrálním sání na motoru. Obě tato hejblata pak nezávisle nebo ruku v ruce vyhodnotí ECU (ŘJ) a ta vydá příkaz k přenastavení statorových lopatek - změnou geometrie nátoku, protože větší množství spalin bude turbo roztáčet - udržovat jej v požadovaných otáčkách i při menším úhlu nátoku spalin.
Překlopení lopatek se však neděje, protože statorové lopatky jsou po zahřátí motoru a tedy i turba zaseklé o zkřivené těleso turba (dosedací litinovou plochu) a tak jediná ochrana motoru a potažmo turba je ta, že ECU hodí motor do nouzového režimu - provede sama omezení dodávky paliva, protože jinak by se turbo nebo motor roztrhly
Turbo demontovat, odmontovat z něj litinovou část s ovládáním statorových lopatek, vyčistit od napečeného karbonu a dosedací plochu (litinu) srovnat do roviny - zabrousit.
Jinak ať žijí značkové servisy a jejich diagnostiky, kdy při školení půlku prochrápali na učebně a druhou prokouřili na chodbě! Berou to, že diagnostika je všelék na všechny opravy, ale to právě chyba lávky.


Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Yper
Tuesday 20 November 2007 - 10:24:12 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Jinak ještě dodám, že zrovna na Žirafě jsem tuto opravu prováděl zhruba před necelým rokem.
Nejhorší na tom je samotný přístup k turbu - k jeho demontáži a teď nevím, zda litinové výfukové svody (parohy), netvoří pevnou součást té části turba, která se musí demontovat, aby se statorové lopatky mohly vyčistit a ta litina zabrousit.
Ta část, která se musí zabrousit se dá poznat lehce - litina je v tom místě vybroušená.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
vasek
Tuesday 20 November 2007 - 11:20:50 Citovat
Host
Dikes za info nevim jestli to mo vliv ale dela to jen obcas spis mvic nez min dikes
mates
Tuesday 20 November 2007 - 11:29:03 Citovat
mates
Uživatel #39
Registrován: Sunday 09 November 2003 - 15:22:30
Příspěvků: 1953
Pohled na část litiny, kterou je nutno zabrousit.

Vloženo za Yper, jeho IT specialisti mu neumožní vkládat obrázky.



Lexus RX 350
Honda Crosstourer
Yper
Tuesday 20 November 2007 - 11:56:51 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 Vašek: ano, to odpovídá - není to stále ale je to tam a znepříjemňuje to život a ohrožuje Tvou bezpečnost - představ si, že ti to vypne v okamžiku, kdy jseš v protisměru při předjíždění náklaďáku - někde v jeho polovině a ten náklaďák současně předjíždí i ten za Tebou! Vrátit se nemůžeš a předjet také ne a z protisměru se blíží auto.
Blbá představa.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Anonymní
Tuesday 20 November 2007 - 17:56:34 Citovat
Host
Dikes moc koukal jsem na to je to dost prace ale aspon se poradne pohrabu v necem jinem nez na jinem aute dikes

Rychlá odpověď:

 

 
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.2131 sec,0.1562 z toho dotazů.