Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Vadná elektronika čerpadla - špatný studený start (2.2DTI, 2001) |
Přejít na stranu 1 [2] 3 4 5 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
JardaB |
| ||
![]() ![]() Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Vubec tenhle typ neznam, ale nechtelo by to cerpadlo nastavit? Nastavuje se obvykle nejaky zakladni zdvih pistku, aby to tam pri zakladni poloze nejakou naftu vstrikovalo. Pokud je to nastaveno blbe, muze si RJ myslet, ze vstrikuje akorat pro nastartovani, a ono prd... Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Kutulin |
| ||
Host | Tak tady už i já končím a jednal bych stejně jako ty, tedy: jel bych na diagnostiku. Vypadá to na žhavení a vše kolem něj. Pamatuji si, že mi říkal NIO, že dost odcházejí řídící jednotky žhavení. Je to žebrovaná kostka v černé plastové krabici mezi baterkou a posilovačem brzd. Už si ale nepamatuji jak a jestli vůbec tuto závadu hlásila diagnostika. Uvidíš po diagnostice a držím palce. _; | ||
| |||
Petr D |
| ||
Host | Ahoj. Od té doby co jsem psal naposledy jsem ještě vyměnil čidlo kliky,čidlo teploty oleje,Očistil všechny konektory el.instalace v motorovém prostoru a bláhově si myslel že to bude OK. No a konečně se zase ochladilo a závada přetrvává ^au Ale co jsem zjistil:Včera jsem opět nenastartoval(+4stupně),jenže jsem potřeboval rychle odjet,tak jsem to pustil z kopečka a zkusil to přes rychlost. No a hned jak jsem pustil spojku(šetrně) to chytlo a běželo úplně normálně (ner! Tak ještě než pojedu na tu diagnostiku se zeptám:Mohlo by to být způsobeno tím nastavením čerpadla jak píše JardaB?Myslel jsem že to čerpadlo se nastavuje při rozvodech a zbytek už si dělá elekronika sama???Nebo to tou diagnostikou něják nastaví v servisu?? Pak ještě dá se proměrit jestli startér dost točí??Mě se teda zdá že točí jak pominutej,ale...nebo to taky umí ta diagnostika?? A ještě neznáte někoho z okolí Kolína kdo by to diagnostikoval a seřídil a je na něj spolehnutí?? Nikdy jsem ještě na diagnostice nebyl tak se nezlobte za ty otázky ![]() | ||
| |||
Yper |
| ||
![]() ![]() Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Myslel jsem si, že už jsem to tady napsal, ale bylo to v jiném vlákně. Sundej plastové překrytí motoru a podívej se přímo na termostat. Na něm bede jedno čidlo teloty a nad ním (mimo termostat) čidlo druhé. Spodní čidlo, s jedním zavedeným drátem, je čidlo přenášející údaj o teplotě motoru do palubky - na budík. Druhé čidlo teloty, je přímo nad ním. Je na něm konektor se dvěma dráty - to je čidlo pro ŘJ (ECU), kdy tato jej dále posílá na jednotku žhavení a údaj z tohoto čidla je pak rozhodující pro způsob žhavení. Jsou 3 druhy žhavení: A)- v létě, kdy teploty jsou nad cca 15°C, se žhavení vůbec neaktivuje. ![]() Startovat můžeš vlastně téměř okamžitě po zasunutí klíčku do spínačky - ale nedělá se to. Čeká se až zhasne jako poslední ABS. C)- žhavení pod venkovními teplotami 0°C. Žhavení se aktivuje natvrdo a trvá několik vteřin a je to signalizováno kontrolkou na palubce (spirála v oranžovém poli) a následně po startu je pak ještě spuštěno i přižhavování do doby, než se motor malilinko ohřeje - u mne to je cca 1km jízdy. (vím to proto, protože mám jeden vadný žhavič a po tuto dobu mi pak následně svítí i kontrolka poruchy motoru - je to bez omezení výkonu motoru). Startovat se správně má až po zhasnutí kontrolky žhavení, která signalizuje že toto "tvrdé" žhavení je skončeno. Toto horní čidlo odpoj a zkus ráno nastartovat. Jestliže start proběhne normálně, tak zde máš příčinu Tvých problémů - nové čidlo seženeš asi jen v autorizáku a nebo na vraku a podle mne by nemělo stát moc peněz. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! ![]() Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel ![]() BMW K1200 LT - auto na dvou kolech ![]() | ||
| |||
Petr D |
| ||
Host | Yper-Díky za vyčerpávající informace,ale to co popisuješ s tím odpojeným čidlem už jsem praktikoval na začátku. Kontrolka žhavení svítila asi 10vteřin(Při tom se rozběhli větráky chlazení) a poté co zhasla jsem zkusil start a nic. ŘJ žhavení byla též vyměněna za jinou, žhavicí svíčky jsem měl venku napojené na konektory a ukostřené.Pozapnutí zapalování se rozsvítili všechny pěkně do červena. Občas při takovémhle studeném startu se rozsvítí elekronika(při delsím točení bez výsledku)Po vypnutí a opětovném startu zase nesvítí. Kontrolka žhavení se někdy rozsvítí na krátko i při +4stupních. Pořád mi nejde do hlavy proč stačí rozdíl 2-3stupňů a už to nestartuje(a to můžu vytočit baterku do mrtě)Dobíjení OK baterka rok stará...Ach jo ![]() | ||
| |||
Kutulin |
| ||
Host | Neztracej cas a najdi si nekoho solidniho s diagnostikou v kolinskem okoli. Kontrolka dignostiky se rozsviti tak to zase takova zahada nabude a budes mit temer jasno a navic za par dni bude teplota takova, ze auto odstavis az do brezna. Ta 500kc Ti za to stoji. | ||
| |||
igor |
| ||
Host | ahoj nechcem byt velmi mudry ale podla mna ti odchadza starter budes mat chytene loziska je to neprijemne verim preto drzim palce a daj vediet ako to dopadlo | ||
| |||
JardaB |
| ||
![]() ![]() Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Sice varim z vody, ale podle me je taky mozny, ze diagnostilka zjisti kulovy.... neco jako ze nenastartuje ![]() Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Kutulin |
| ||
Host | JardoB: tu diagnostiku mu doporučuji hlavně proto, že napsal:"....Občas při takovémhle studeném startu se rozsvítí elekronika(při delsím točení bez výsledku)Po vypnutí a opětovném startu zase nesvítí......" Je velmi pravděpodobné až 100%, že se tato chyba uloží a objeví poté na počítači. !_; Teď jde o to, zda stihnul na tu dignostiku odjet ..tady v Praze už vesele mrzne. ![]() | ||
| |||
Petr D |
| ||
Host | Ahoj. Diagnostika se ještě nekonala,pořád na to nemůžu najít čas. Snad tento týden,ale zatím jezdím,auto je přes noc v garáži a tam je kolem 10 stupňů a pak je celý den klid. Včera jsme ještě z bratrem proměřovali(on se v tom trochu vyzná já vůbec) startér,baterku a jaké je napětí při vypnutém klíčku(12,5V),zapnutém(11,5V když vypne žhavení tak 12V) a při startu (9,3V,při druhém točení8,5 a nižší a to už svítí kontrolka elektroniky a zhasíná display kilometrů.) To je na baterce která je přes noc v autě. Po hodinovém dobíjení Aku byli první dvě hodnoty stejné,ale při startování 10V a chytlo to hned a teplota vzduchu -2stupně _; Po pěti hodinách už to nenastartovalo a napětí při startu 9,5V. Tak ještě nechám zkontrolovat Aku až budu na diagnostice. Je sice rok starý,ale.... Zatím se mějte.Dám vědět jak to dopadlo ať už se to uzavře. !_; | ||
| |||
Přejít na stranu 1 [2] 3 4 5 | |