Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Meriva :: MERIVA :: Meriva motor |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
autobaterie |
Přejít na stranu [1] 2 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
luko |
| ||
Host | Zdravím Meriváky.. neví někdo jak se projevuje slabá autobaterie ??.. nějak mi hapruje ventilátor, jednou zrychlí a pak naopak. ![]() | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | Slaba baterie se preojevuje tak, ze diky malemu napeti nebo male kapacite jednak jak uvadis muze zpusobovat "houpani" palubniho napeti a predevsim nemusi to startovat. Nicmene tebou popisovany jev muze znamenat i nedostatecne dobijejici alternator, zkrat nekde v elektroinstalaci nebo prilis velky odber nejakeho spotrebice, nedostatecne uzemneni atd ..... Jako prvni zmer klidove napeti baterie, pak pri zatizeni (treba svetly) a nakonec pri nastartovanym motoru. Naprazdno by mela davat prez 12V, se zatizenim kolem nebo mirne pod 12, pri volobehu prez 13V. | ||
| |||
Lhex |
| ||
Host | tak kdo má pravdu? ![]() baterka sama má přes 12 asi 12,5 tak nějak, nabitá. Když běží motor tak má být v síti pořád aspoň 13,5 V u novějších aut s celovápníkovými baterkami i přes 14,5V a to pořád!! v každých otáčkách a v každé zátěži!! Pokud tedy alternátor dává co má, tak to regulátor takhle reguluje a napětí nijak moc nekolísá!! 2 Martas: oprav si to, je to nesmysl ![]() | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | Co si mam opravit ? Pisu stejny hodnoty s udanim nejnizsi hodnoty, on si stezuje ze ma baterku asi slabou, takze naprazdno 12, pri zatizeni o neco min, pri bezicim motoru prez 13V - to je i tebou udavanych 14,5. [ Upraveno Thursday 14 February 2008 - 20:01:13 ] | ||
| |||
Lhex |
| ||
Host | ten druhý odstavec je minimálně zavádějící. Špatnou baterii tak asi nepozná, ta se pozná tak, že se změří její vnitřní odpor. Např. když při velkém odběru (stovky ampér při startování) klesne její napětí příliš, to je pak špatná baterie. Ale nech to samozřejmě tak, já jenom že bych z toho Tvého druhého odstavce asi chytřejší nebyl. ![]() | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | No ja nevim, ale pokud je baterie spatna tak se to pozna prave pri zatizeni (i testery baterii funguji na principu ze zatizi baterii v radu desitek ampre a meri napeti) .... Jeho zajima jestli ma baterku v poradku tak napred je potreba ji zmerit samotnou. Me pripadne postup amaterskeho mereni pouze s voltmetrem logicky a jednoduchy : Zmerit napeti naprazdno (zjistim jestli je nebo neni nabita) Zmerit napeti pri zatizeni (pokud spadne treba na 10V tak je baterie v pytli protoze nema kapacitu) Zmerit napeti pri nastartovanym motoru (zjistim jestli to dobiji) Pak muze resit dal jako nekde si nechat zmerit dalsi parametry, ale na orientacni zjisteni to musis stacit a nepotrebuju k tomu zadny drahy vybaveni. | ||
| |||
Lhex |
| ||
Host | Martas napsal ... Zmerit napeti pri zatizeni (pokud spadne treba na 10V tak je baterie v pytli protoze nema kapacitu) kapacitu možná má, ale má velký VNITŘNÍ ODPOR - klasicky U=I*R - není schopná dávat velké proudy! - to je btw ale na tom, že pokud je dobíjení OK tak při nastartovaném motoru napětí v autě nekolísá i když je baterie totálně v pytli, i když tam žádná není (to se nemá!!), tak na tom taky trvám! (to je ten první odstavec) (rejpat musim, protože Tvé odpovědi mohou být ještě dokonalejší ![]() Jinak pro zakladatele vlákna, asi jsme ti k merivě moc neporadili, něco si vyber. To kolísání otáček je v závislosti na něčem? Jak je starý ten větrák? Buď opravdu kolísá napětí v autě, otázka proč, nebo je tam třeba špatná kostra .. | ||
| |||
Legend |
| ||
Legend![]() ![]() Uživatel #551 Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51Příspěvků: 3116 | luko: souvislost špatné baterie a ventilátoru zjistíš nejspolehlivěji tak, že si od někoho půjčíš akumulátor třeba na den a pak se uvidí, jestli se problém přestane projevovat, nebo dále potrvá. Nicméně pokud auto dobře startuje a motor nemá během startování výrazně nižší otáčky ani při nízké teplotě okolí, tak je akumulátor v pořádku a hledal bych chybu jinde. K tomu měření akumulátoru - obecně se dá stav baterie poznat tak, že se změří napětí během startování a to by nemělo být nižší než cca 9.5V. Moskvič 412 1971 1.5 55kW Škoda 110LS 1.1 1976 46kW Trabant 1.1 1991 31kW Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW Mercedes C220d kombi W205 143kW Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW | ||
| |||
merivák |
| ||
Host | lhex ty si baterku viděl tak maximálně na obrázku a to co si o ní přečetl o autě v provozu víš uplné hono víš co vem si měřák a běž si na své baterce změřit odpor inteligente nejlepší je použít zátěžák a nebo použít auto jako zátěž a obyčejný voltmetr a nebo tu druhou baterku | ||
| |||
JOB |
| ||
![]() ![]() Uživatel #447 Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16Příspěvků: 3695 | merivák napsal ... lhex ty si baterku viděl tak maximálně na obrázku a to co si o ní přečetl o autě v provozu víš uplné hono víš co vem si měřák a běž si na své baterce změřit odpor inteligente nejlepší je použít zátěžák a nebo použít auto jako zátěž a obyčejný voltmetr a nebo tu druhou baterku A to jsi to nemohl napsat trochu normálně bez agresivních výpadů ? ?:!: Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a) Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´ Fiat Scudo 1,9 D 96´ ARO M-461 76´ | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 | |