• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Meriva :: MERIVA :: Meriva motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
autobaterie
Přejít na stranu  1 [2]
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
JardaB
Wednesday 12 March 2008 - 21:09:37 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Jsou standardni baterie, nabijeci napeti 13.5-14V a pak vapnikove, 14.5+... Zadna veda v tom neni. Co jsem meril Omegu s novym regulatorem, dava 13.5 a docela to staci, baterce chybi tak 4Ah. U te nove je novy altik, kdyz to nastaruju podle svetel je tam docela slusne napeti, ale jeste jsem to moc nezkoumal...

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Lhex
Wednesday 12 March 2008 - 21:58:15 Citovat
Host
merivák: uznávám! Elektro bylo a je záliba, maturoval jsem z toho, a aso proto mi stále irituje zaměňování pojmů, principů a jednotek v elektru. Ale máš pravdu že pro normálního uživatele je to šuma fuk!
Jinak ale můžeš být moc rád že máš k Oplu i tyhle stránky, poněvadž jsem hledal něco k Citroenu (manželce u C3 bliká kontrolka a běží to asi na tři válce) a jediná rada z česko-slovenského internetu - SERVIS! Takže zapřáhnem za omegu..
Yper
Thursday 13 March 2008 - 12:55:06 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Klucí, rozdílnost názorů vyplývá z rozdílných vědomostí v oblasti elektro, rozdílného pomocného dílenského vybavení (hardware) a názoru na objektivitu každého takového měření.
Nicméně baterie to být může.
Já ji mám v háji také, ale už druhý rok, díky mírné zimě, mne to nijak netrápí.
Má baterie vykazuje při strartu mého ropáčka takový pokles napětí, že se mi znovu rozsvítí i kontrolka ABS na sdružené konzoli přístrojové desky, ale pak, během několika vteřin, zase zhasne, protože altík pokles napětí vyrovná - při volnoběhu a i při vytáčení motoru se napětí pohybuje na hodnotě 13,9-14,0 V.

Jinak při přechodu na celovápníkovou baterii (což nedoporučuji), je třeba palubní napětí v síti zvýšit a to se dělá jen změnou regulátoru na altíku, protože jinak taková baterie nikdy nebude využívaná na zhruba tu svou 100%ní kapacitu.
Pokud ovšem v manuálu na používání auta není přímo uvedeno, že v tomto autě je instalována celovápníková autobaterie a při výměně je ji nutno opět nahradit celovápníkovou, protože jinak výrobce neručí za případné vzniklé škody.

Každopádně pořád se zde hovoří o baterii, ale to, že otáčky ventilátoru vzduchu do interiéru kolísají zejména a hlavně v důsledku oběhání uhlíků a komutátoru samotného motoru ventilátoru, tu není.

Takže doporučuji následující.
Motor nastartovat , změřit napětí na baterii při volnoběhu a pokud toto napětí nebude kolísat, ale držet nějakou hodnotu (je jedno zda 13,5 nebo až 14,5V) a otáčky ventilátoru budou přesto kolísat, tak se zaměřit na motor ventilátoru.
Stálo by ještě za to vědět, kolik má dotyčná Žirafa žadatele nalítáno Km. Nezáleží jak je stará, protože oběhanost ventilátoru nezáleží na stáří (ledaže by předchozí majitel trávil dlouhé hodiny vysedáváním v autě se zaplým ventilátorem a kocháním se interiérem !!(a) ), ale na ujetých kilometrech.
Téměř vždy se problémy začnou projevovat okolo 180 tisíc Km, ale nemusí to být pravidlem, protože záleží na stavu pylového filtru a jeho pravidelném vyměňování..

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 [2]  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.2323 sec,0.1778 z toho dotazů.