Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra interiér |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Zavaření trubky klimy |
Přejít na stranu [1] 2 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Vašek |
| ||
Host | Zdravim vsechny. Potrebuji poradit - utika mi chladivo z trubky klimy (hned vedle ventilku). Vi nekdo jestli to jde zavarit a cim? Nemate nekdo zkusenosti? Je tam proklepana mala dirka od sani vzduchu. Diky za rady. | ||
| |||
Miky |
| ||
Host | Jo zavarit to jde...taky mi to varili..cca 50Kc na svacu..musis sehnat nekoho kdo umi varit hlinik. V Litomericich to delaji v LANA s.r.o. | ||
| |||
Vasek |
| ||
Host | A vyndaval jsi to z auta nebo to zavarili rovnou v aute? Pokud jsi to vyndaval - jak to slo? Je tam nejakz problem - tesneni nebo tak? | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | Zalezi na tom, kde a z jakeho duvodu mas tu trubku poskozenou. Jednak mohla byt treba poskozena pri havarii a nasledne rovnana a zejmena konstrukce klimatizaci je v autech pomerne casto dost nestastne resena a dochazi i k "prosoupani" trubky. Rozsahlejsi poskozeni podobneho typu je prakticky neopravitelne protoze neni co varit, navic ty trubky jsou vetsinou z mekkeho materialu a ten se sam o sobe vari spatne (viz. predchozi prispevek, ze kdo to vari to musi umet), no a ze bys to zavaril na aute na to rovnou zapomen. Jeste existuje pomerne levne reseni - je spousta firem co umeji trubky za pomerne levno vyrobit (na rozdil do originalnich dilu ktere stoji i tisice) ale bohuzel nejde vyrobit uplne vse. | ||
| |||
Vašek |
| ||
Host | Je to proklepany tam co se dotyka ta trubka toho plastovyho hrdla od sani vzduchu - vede od toho pak gumova hadice k vaze vzduchu. Vyvakuovat to slo, drzelo to i 2minuty podtlak. Ale jak se tam fouknul tlak, tak to zacalo utikat. Neslo by tam udelat takovej cipant (kousek gumy pod kosek pasoviny pres trmen a fest utahnout)?? Je tam dirka jak od spendliku. Je ta trubka hlinikova? Kolik atmosfer tlaku je tam? Nemate nekdo zkusenosti s nejakym dobrym servisem na klima v zapadnich cechach? Neznackovy trubky delaji treba na Odkaz | ||
| |||
Miky |
| ||
Host | No trubka je hlinikova.Co se tyce gumy tak to nevim,ja to chtel lepit spesl lepidlem,taky sem mel dirku od spendliku,ale v jinych mistech pod autem,ale ty zmeny tlaku a teplot by to asi neustalo.Kazdopadne sem za 1000Kc s naplni nechtel experimentovat a nechal to zavarit.Ja musel trubku vyndat nebyl k ni pristup,ale asi budes muset taky.Ale mozna by to ta guma se sponkou udrzela pokud to mas na dobrem miste,tesneni sou taky radoby gumove a drzi.Asi pujde jen o to jestli tu gumu nenalepta to chladici medium.Ja bych se poptal po autoservisech,urcite budou vedet kdo v okoli vari hlinik. | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Gumu chladivo lepta, ty tesneni jsou z nejake jine hmoty (teflon, silikon ...) jednou jsem experimentalne zkusil nastavit trubku hadici na vstupu do kondenzatoru, cili nejvyssi teplota i tlak a ustala to asi den, pak se normalne rozstrelila na hadry Ale ucel to splnilo, zjistil jsem, ze klima funguje a ma cenu koupit novy chladic. Za pul roku mi pak prohnila trubka, ocelova, takze to slo zaletovat stribrem a od te doby chodi. Jestli je to mala dirka, nebude problem to zavarit. Jestli jde pres to dat spona a je to na nizkem tlaku, tak by IMHO sla dat pres to i nejaka ucpavka, ale misto gumy spis treba prouzek teflonu a natemoval bych tam pod to 2slozkove lepidlo. Mimochodem, na Omeze mam 2 lamely chladice zaslepeny tak, ze do jedne jsem nacpal trochu toho epoxidu, do druhe silikon (protoze mi mezitim epoxid ve strikacce ztuhnul ) a prehnul - drzi uz 2 roky. Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | JardaB tady něco naznačil a to je něco jiné, než to, co je v úvodu tohoto vlákna. Někdo totiž říká, že trubky jsou hliníkové. Já se přikláním k názoru a zkušenosti JardyB a to je, že jsou ocelové. Možná se pletu, ale ze znalosti chladících soustav se spíš dává potrubí ocelové (tažná ocel) a nebo měděné. Proto si myslím, že oprava - zavaření, je mnohem jednodušší měkou pájkou (může být i cín po aktivaco povrchu vhodným roztokem - chlorid zinečnatý) a nebo přímo směsí mosazi s vyšším obsahem stříbra, jakou používají chlaďaři. Ale nakonec i hliník se dá pájet - ale v prodejně elektrosoučástek je třeba sehnat ten příslušný roztok pro pájení cínu či jiné měkké pájky na tento kov. [ Upraveno Monday 02 June 2008 - 09:49:23 ] Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Miky |
| ||
Host | No ja mam vsechny trubky na VeBe 97 hlinikovy...v zime dostavaj poradne na prdel tak uz sem je i natrel rezistinem. | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Jj, v autech jsou bohuzel hlinikovy az na vyjimky, ty ocelove mam u citrona. Kazdopadne by se dalo asi jit i cestou to predelat do medi, jen jak nalisovat hadice... Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 | |