• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Meriva :: MERIVA :: Meriva motor :: Re: CDTI 90tis.km
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
Míra
Odeslal: Tuesday 30 January 2007 - 07:19:26
Zdravím,
Tak už jsem pořídil merivu 2005 1,7cdti 74kw 16V z francie z 90tisíci.
Mé obavy se slabým zátahem od spodu se nevyplnili. Je to v pohodě, od 1200 jede od 1500 táhne. Motor výkonově odpovídající váze vozu. Překvapilo mě že všude píšou servis po 50000 a v servisce je předepsán po 30000 ( no stejně se mi 50 zdálo moc na olej) Jinak je vše ve francouštině takže vůbec nic nevím. Jestli někdo ví kdy se mění rozvody, tak ať napíše.
To že se zahřívá motor pomalu je teda sakra pravda. Co je mi však divný že když např. sjíždím z barandovsého kopce na jížní spojku a brzdím to celý motorem tak auto vychladne z 85stupnů tak na 75stupňů. Nevím jestli není v háji termostat, nebo je to v normě. topení jsem měl tak na 3/4 a byl 1,5 stupně.
Co se ostatních věcí týká, tak jsem si myslel, že kupuju meší auto.. ne vážně se jim to povedlo dobře uspořádat. I když je jasný že nějaký mouchy přijdou - vždycky přišli...
Spotřebu benzín/olej zatím nevím, ale dám určitě vědět.
Nevíte někdo kde se dá sehnat manuál?
Míra
Poslední odpovědi
Anonymní
Odeslal: Tuesday 30 January 2007 - 15:21:37

Zatím potvrzuješ že težší auta, tedy ty u kterých má motor větší práci topí dříve. Myslím že se tedy shodnem

Jestli je odlišná konstrukce, tedy jestli existuje nějaké dimenzování, tak bych to viděl spíše dle objemu interiéru ... to by být mohlo
Anonymní
Odeslal: Tuesday 30 January 2007 - 14:33:24

Anonymní napsal ...

ale jde především o hmostnost tedy o zatížení motoru při jízdě.


O to vubec nejde dnesni auta topej davno predtim nez je motor na provozni teplote proste ty mensi auta maji topeni delany odlisne, nikdy jsem nezkoumal v cem je rozdil ale proste topej az za chvili na rozdil treba od Omegy ktera topi uplne hned nebo Vectry ktera topi skoro hned.
Jezdim v praci nekolika ruznejma autama, mam to do prace 4,5km a jenom Vectra (Omegy uz nemame) me topi driv nez dojedu do prace (Agila a Corsa ani omylem, Astra vlazi).
Anonymní
Odeslal: Tuesday 30 January 2007 - 14:20:52

Hm to zní rozumně, vrhnu se teda na víměnu dříve, ale zachovám těch 15tis budu to mít 2x do intervalu.
Díky za přínosnou a obsáhlou informaci

Co se velikosti auta týká tak netvrdím že je to nějakej obr, ale jestli porovnáváš topení v autě tak opravdu nevím co s tím má společného rozvor, který je mimochodem u merivy 2630, což opravdu corsa nemá, ale jde především o hmostnost tedy o zatížení motoru při jízdě.
Yper
Odeslal: Tuesday 30 January 2007 - 13:53:37

A - je třeba si uvědomit, jak dlouhá je záruka na auto - na celé auto. Z té je třeba vycházet, zejména pro interval výměny oleje, protože na západě jde pak takové auto celé do šrotu.
Jiná situace je zde v Čechách - auto jezdí min. jeden násobek této doby záruky na např. karoserii či motor. Tomu je pak třeba přizpůsobit ostatní servisní úkony.
V životě bych na základě svých zkušeností a pod dojmem odborných článků v tribotechnice neriskoval výměnu oleje po 30ti tis. km! Jak napsal jeden z odborníků na tribotechniku z VŠCHT (profesor, ing. RNDr, CsC) - "...dělal jsem rozbor oleje long-life u nového auta po 15ti tis. km. Více takových výměn by tento motor nevydžel!"
Takže lít do auta long-life je zbytečné. Raději kupuj kvalitní a levnější olej "5wněco" nebo polosyntetiku "10wněco" a zkrať výměnu na interval 10.000 km. Zvlášť, když s tím před Tebou jezdil Francouz!
Tato kratší výměnná lhůta je o to vhodnější, o co výkonnější turbo v utě je - u Tebe je to turbo s naklápěcími statorovými lopatkami na turbínu - proto ten zátah od spodu. Tohle turbo je mnohem více tepelně namáhono - viz starší vlákna o turbech. Až se Ti zapečou tyhle lopatky, kdy tuto opravu provádím kmarádům za cenu rozborky a spreje na karbon, tak se prohneš, protože to nikdo v celé ČR nedělá a mění se to komplet - min. 12 tisíc Kč. To nehovořím o stavu turba, přes který proudí olej s výtečnou schopností rozpouštět po dobu 30ti tis. km všechen karbon! &|
B - Ve Tvém případě nevím, zda máš motor s rozvodovým řemenem nebo řetězem. Pokud je tam řemen, tak častější výměna - určitě nepřesahovat 100 tis. km, - se vyplatí! Vytahaný řemen sice kompenzuje napínací kladka, ale i to je součástka, která má své mouchy a dost často selhává. Navíc delší řemen (i napnutý kladkou) se projevuje v posunu časování vačky a její snímání pozice čidlem a to je určitě ztráta výkonu. V řádu tisíců otáček za minutu se jedná o milisekundy, ale ty rozhodují o počátku vstřiku a zpožděný vstřik je ztráta výkonu, protože právě čidlo vačky řídí ve spolupráci s čidlem kliky vstřik. U benzínu je to celkem jedno, protože tam pak ještě jde zážeh od svíčky a to je vlastně ekvivalent vstřiku u nafty!
C - není chladnutí motoru jako chladnutí motoru. Je dobře, že jsi napsal, že pokles teploty u Tvého motoru nastane při sjíždění z Barandovského kopce, kdy brzdíš celou dobu motorem. Je dlouuuuuhýýý! ?lola
Brzdíš-li motorem, pak platí, že do válců není vstřikováno nikdy žádné palivo - pokud máš pal.počítač, tak zjistíš, že spotřeba je "0"! Nejde-li tam žádné palivo, nemá se ani z čeho ohřívat motor. Navíc otáčky motoru jsou vyšší než volnoběžné a pak zákonitě i vodní pumpa cirkuluje chl. kapalinu rychleji. Když ji nepustí termostat na přední chladič, tak každopádně jde na radiátor topení do interiéru a tak se voda vrací do motoru zchlazená - proto ten pokles až na hranici 70°C.
Kdyby jsi netopil do interiéru, tak by motor zdaleka tak nezchladl.
Takže asi tak.
Martas
Odeslal: Tuesday 30 January 2007 - 13:11:12

Velikost auta se obvykle bere podle rozvoru, a ten ma Meriva podobnej jako Corsa, srovnavat auta podle velikosti karoserie (jako napriklad Skodovka ktera ma rozvor stejnej jako Astra G a divi se ze ostatni automobilky ji neberou do stejne kategorie ktera ma rozvor o 8cm vetsi), nebo dokonce podle hmotnosti se opravdu neda !
Meriva je dle me mensi auto z vyrobni rady u Opela, dalo by se rict, ze je to vyssi Corsa (obdobna je Zafira na podvozku podobnem Astre G).
Anonymní
Odeslal: Tuesday 30 January 2007 - 12:19:26

Teď jsem volal do opel a ta samá informace - rozvody po 150 000
Jinak abych to uvedl na pravou míru s těma 50 tisícema, tak to je číslo co jsem se dočetl v propagačních materiálech od opela k merivě. V servisce se o tom nezmiňujou.
Díky za info.
Jo ještě zajímavá informace volal jsem do opela Zralý a orig opel long live olej tam mají za něco přes třista. Prý doporučená cena opel je 500.
Co vlastně mají za orig? někde jsem se dočetl že elf, ale nevím - to snad dávají do renaultů, jestli i do opelů.....
VGT
Odeslal: Tuesday 30 January 2007 - 12:00:04

Tenhle motor v Merivě má označení Z17DTH. Rozvodový řemen a kladky jsou na něm shodné s motory Y17DT(DTL,DTH) a u nich Opel předepisuje 10let/150 000 km. Odkaz Zkušenost s Merivou nemám, ale ten interval 50 000 km je divný, není to totiž celý násobek intervalu 30 000.
Anonymní
Odeslal: Tuesday 30 January 2007 - 11:49:40

Rozvody po 60-90tis? Na tipcars jsem četl že DTi měli 150tis.... to jsi mě vyděsil, to budu muset zjistit. Servisku jsem pročetl jak se dalo, ale nezjistil jsem z ní kdy se dělají rozvody. Pravda trochu mi to stšžuje, že ve francouštině. Napadá mě není náhodou interval na rozvody 60-90 pro benzínové motory?

Nevim podle čeho bereš menší auto, ale meriva má 1450kg to dle mého soudu astra nemá. Na motoru určitě záleží. Benzínový prostě bude topit jinak než naftový přeplňovaný - taky nemám prvního opela. Nicméně otázkou bylo zahřívání motoru a jeho chladnutí z kopce....
Martas
Odeslal: Tuesday 30 January 2007 - 10:16:27

Co se prohlizi pri jaky prohlidce je popsano v servisni knizce ktera prave k tomuto ucelu slouzi a neco malo je i v manualu.
Jen pro info prohlidka v 90 000 km znamena prohlidnou skoro vsechno co se da bezne kontrolovat/menit bez rozborky/zborky. To co vsechno ti servis pri prohlidce udela (ale ty zaplatis samozrejme vse co je popsano) je veci druhou.
Rozvody jsou tu neustale omylany, Opel predepisuje vymenu v 90 000km ale doporucuje v 60 000km.

Co se topeni tyce, tak moje zkusenost je, ze mensi auta (Corsa, Agila, Meriva) topi podstatne pozdeji nez Astra a vys (toto mam odzkouseno z cca. 30 firemnich vozidel) a vicemene nezalezi na tom jakym motorem je to auto osazeno (mel jsem Astru G a Corsu C se stejnym motorem a rozdil byl hodne znat).

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0515 sec,0.0234 z toho dotazů.