Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega tuning |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Zajimave :) |
Přejít na stranu 1 2 3 4 [5] 6 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Jiřik |
| ||
Host | Míšane, tyto předsudky jsou pro mě už minulostí! Pokud máš výkonnej reduktor, motor může mít dokonce co se týče absolutních hodnot VĚTŠÍ VÝKON, než na benzín, to Ti garantuju!(samozřejmě jen se sekvencí) a můžeš postatně zvýšit kompresní poměr. Pokud půjdeš s kompresí nahoru u 30XE a budeš jezdit stále na BA 95, motor v nižších točkách při plnym plynu potáhne hůř, to je jasný. To však neplatí u LPG! Tam zvýšením koprese se jen sníží spotřeba a žádný další negat. důsledky !!(a) | ||
| |||
Legend |
| ||
Legend Uživatel #551 Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51Příspěvků: 3116 | misan26 napsal ... a do vypoctu spalovaciho prostoru zahrnul si o vysku tesneni pod palicej cca 1mm... ?? Ale z toho taky vypliva jeslti se nepletu ze kdyz se daj ojnice z Y32SE do X30XE zvedne se kompresni pomer.. podle toho jak si to tady rozepsal ?? Teoreticky by to mělo platit, že se zvýší komprese použitím ojnic z Y32SE do X30XE, ale pro jistotu by bylo ještě upřesnit několik věcí: Najít v katalogu přesné rozměry ojnic těchto motorů. Výpočet jsem dělal za předpokladu, že je u obou motorů poloha pístu v horní úvrati stejná vzhledem k rovině bloku motoru. Oba motory mají rozdílnou kompresi a nevím, jestli je tento rozdíl daný změnou tvaru spalovacího prostoru v hlavě, nebo tvarem pístu, nebo právě délkou ojnice. Proto by bylo nejlepší zjistit přesné rozměry ojnic a podle toho počítat dál. Další věc na co bych si ještě dal pozor při použití delší ojnice, aby píst nenarazil do ventilu nebo hlavy. Vliv tloušťky těsnění pod hlavou jse zahrnul již do objemu spalovacího prostoru, v podstatě jsem to počítal stejným způsobem jako Jiřík, s tím rozdílem, že jsem ještě zkoušel zahrnout vliv časování ventilů, který se tedy projeví jen v nízkých otáčkách. Jiřík: díky za upřesnění Myslíš tedy, že pro výpočty komprese v otáčkách nejvyššího výkonu lze uvažovat celý zdvih pístu? Tím je to ještě jednodušší a přesnější. Na cenu kovaných pístů jsem stále nedostal odpověď, našel jsem tuto firmu: Odkaz Moskvič 412 1971 1.5 55kW Škoda 110LS 1.1 1976 46kW Trabant 1.1 1991 31kW Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW Mercedes C220d kombi W205 143kW Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW | ||
| |||
misan26 |
| ||
Host | Legend: Jasnyle ale z toho co ste vypocitaly se z Y32SE je ojnice zhruba o milimetr 0.75. By mohlo kompenzovat tesneni mezi hlavou a blokem..? toreticky by to do toho narazet nemuselo ale je to je uvaha tim padem by se mohl zvisit kompresni pomer a mohlo by to byt zajimavejsi.. | ||
| |||
lesak |
| ||
Vectra A 3,0 V6 Uživatel #1443 Registrován: Saturday 01 March 2008 - 20:49:44Příspěvků: 450 | legende do X30XE delší ojnice nenarveš písty už takhle o několik stovek (bez těsnění) přečuhují nad blok (zřejmě o tloušťku toho těsnění)a ventili jsou utopené v hlave jen 0,7 mm takže s delšími ojnicema to musí do sebe bouchnout. Autoopravna-Pneuservis Plzeň a okolí Odtahová služba | ||
| |||
Jiřik |
| ||
Host | Ano, je třeba počítat celý zdvihový objem, ty kritické tlaky tam pak jsou při plném plynu v režimu max. krouticího momentu, tam to nesmí přesáhnout mez detonační odolnosti paliva, jinak jde výkon zas dolů (nastaví to větší předstih) jinak zvyšovat kompresi výměnou ojnice za delší by opravdu mělo smysl jen, jestli píst má v horní úvrati ješte kam "povylézt" takový motor jsem ale ještě neviděl, už vůbec ne DOHC. Bacha na ventily a hlavu, i když se jí píst nedotýká, v max. otáčkách při prohřátem motoru to může být o setinku víc a .... Je tam nějaká předepsaná vůle, strkaj se tam olůvka, nebo cín. drát. Jinak jen zvýšením kompresního poměru výkon nezvýšíš, spíš naopak. Pouze snížíš spotřebu paliva při částeč. zatížení.(což je taky dnes dobrý) | ||
| |||
misan26 |
| ||
Host | Lesak: ale to jsem chtel dat ja do X30E delsi ojnice | ||
| |||
Jiřik |
| ||
Host | Jak tedy zmenšit objem spalovacího prostoru a nepoškodit motor? -Buď tedy ofrézovat hlavy tak o mm, možná i trochu víc ale pak pro jistotu lehce vybrousit vybrání pro sací ventily ve dnech pístů o stejnou hloubku (musí se ale před frézováním asi vyndat sací ventily, protože čouhaj přes rovinu hlavy) - nebo použít tenčí těsnění, ale taky bych raději ten motor pak mnohokrát růčo protáčel, jestli neucítím podezřelý odpor- těsněním si ale moc nepomůžeš jako kluk jsem u dvoutaktů zvyšoval kompresi použitím svíčky s dlouhým závitem- koukal dovnitř a tak zmenšil spal. prostor (u takové 125 docela dost) u hrnců s objemem 550 to bude ale zanedbatelné a navíc se zhorší vyplachování | ||
| |||
misan26 |
| ||
Host | Nemáte někdo rozměry písti na X30XE nebo nevali se nekomu jeden spatny doma docela dost by mi to pomohlo děkuji.... | ||
| |||
Legend |
| ||
Legend Uživatel #551 Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51Příspěvků: 3116 | Rozměry můžeš dohledat na Odkaz Moskvič 412 1971 1.5 55kW Škoda 110LS 1.1 1976 46kW Trabant 1.1 1991 31kW Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW Mercedes C220d kombi W205 143kW Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW | ||
| |||
misan26 |
| ||
Host | Legende: zkousel jsi nekdy odelit pistni cep z ojnice na X30XE ..?? c20let a x30xe ma stejne vratni a stejny prumer pistu jak sem si vsiml...? jeslti se nemylim...? a material ojnic to je nejaka uslechtila slitina..?? | ||
| |||
Přejít na stranu 1 2 3 4 [5] 6 | |