Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega převodovka |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Automat žere i z kopce :) |
Přejít na stranu [1] 2 3 4 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
FastArrow |
| ||
Host | Ahojte, mám druhou omu s AT, teď mám 2,6 2003. Pořád přemýšlím, jestli je normální, když jedu z Bludovičáku tzn. prudký kopec cca 1km,noha z plynu a oma žere stále okolo 4 litrů. /Pak někdy později dole začne brzdit a spotřeba je nula. Nemuselo by to žrát tolik přece to je více než kdyby auto stálo, tak to on s tím vlastně dělá?? Nebo je něco vadného? | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | To je normalni 0 to ma jen kdyz to brzdi motorem bez ohledu jestli mas AT nebo MT. | ||
| |||
FastArrow |
| ||
Host | no to mi je naprosto jasne Me jde o ty 4l když jedu z kopce !frr | ||
| |||
Host |
| ||
Host | Je to jednoduche - na volnobeh zere motor cca 1,8l Pokud z kopce jedes 50km/h na volnobeh, ujedes 100km za 2h - takze dve hodiny na volnobeh, to mame 3,6l na 100km/h +- nejake ty agregaty jako klima, servo atp. spis jsem premyslel, jestli by automat nesel tweaknout, aby tolik nebrzdil motorem - pripadne aby tak cinil na samostatne tlacitko motorove brzdy - cim vlastne logika AT vyhodnocuje nutnost brzdeni? Y26SE, 2001 | ||
| |||
FastArrow |
| ||
Host | Já mám volnoběh - zahřátý motor, klima off,světla off, rádio off, AT "P" + - 1,2l "Pokud z kopce jedes 50km/h na volnobeh, ujedes 100km za 2h - takze dve hodiny na volnobeh, " no jo, ale na volnoběh nejdeš 100km přece. Horší jsou takové pojíždky po meste, kdy dáš nohu z plynu a spotřeba spadne z deseti jen na 4,6l například - a zbytečně. To už se ti promítne na spotřebě. Někdy pomůže tlačítko sport a začne brzdit motorem, ale mnohdy ani to ne. U 2,5TD mi to fungovalo více. Ale toto neřeším. Jde mi o to proč motor asi nějak točí převodovku... Nejsem detailista, ale když jedu z kopce 0,5km za skoro 5litrů, tak nechápu proč..?:!: | ||
| |||
Jiřik |
| ||
Host | Prostě AT má často při jízdě z kopce volnoběžku, která je ale pro výslednou spotřebu lepší, než brzdit motorem. Nevím jistě, jak funguje AT od Opelu (naštěstí jí nemám), ale např. u Chevy Tahoe z kopce byla volnoběžka vždy (kdyby měl ten V8 brzdit, tak pod kopcem máš ze stovky padesátku ), tzn. 4 litry jsou normálka. Kdybys měl manuál, máš nulu vždy, když dáš nohu z plynu. U AT jsou horší ty ztráty v měniči a rozdíly mezi kvalty u 4kv. Jel jsem se Stilem 2.4 v selespeedu a je to pecka! Ideál pro lenochy, co nechtějí řadit, ale chtějí zachovat zrychlení a spotřebu. | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | Jiřik napsal ... Kdybys měl manuál, máš nulu vždy, když dáš nohu z plynu. Tak to ani omylem, uz od doby Kadetta do ty doby dokud nezastavis, nebo nebrzdis motorem tak pri jizde na neutral nebo bez plynu ti to porad bude ukazovat spotrebu minimalne na urovni volnobehu (urcite ne 0) a navic i volnobezne otacky budou vyssi. [ Upraveno Wednesday 07 August 2013 - 11:56:00 ] | ||
| |||
Colommbo |
| ||
Uživatel #2374 Registrován: Wednesday 01 February 2012 - 14:51:05Příspěvků: 1192 | Jiřik napsal ... ... Kdybys měl manuál, máš nulu vždy, když dáš nohu z plynu... To není tak úplně pravda, resp. tedy vůbec... Netuším, jak z principu uvnitř přesně funguje AT, nicméně ani u manuálu není okamžitá spotřeba po uvolnění pedálu plynu vždy nulová, k té dochází jen od určitého tzv. přeběhového pásma otáček, kdy motor s ponechaným zařazeným kvaltem brzdí, v praxi je to zhruba 2000ot/min a výš. Tedy pojedu-li na dejme tomu 1500-1800ot/min a sundám nohu z plynu, motor brzdit nebude, resp. nebude brzdit natolik, aby okamžitá spotřeba byla 0,0 - při třeba 2000ot/min už to tak ale fungovat bude, je to tak prostě nastavené a není problém to u toho kterého motoru vysledovat. Pokud tedy v případě AT i při jízdě z kopce motor nedosáhne na potřebné "brzdící" otáčky, spotřeba nulová nebude a nebude... !_; P.S. Marťas byl rychlejší... !!(a) [ Upraveno Wednesday 07 August 2013 - 11:54:37 ] W124 E320 Coupé - u mě dobrý | ||
| |||
FastArrow |
| ||
Host | Colombo to máš pravdu. PRávě že taky nevím jak funguje AT - zkrátka proč zřejmě motor točí automat vlastní silou, když jedu z kopce. Pak jsou fáze jakože začne brzdit motorem - spotřeba nula sice, ale rychlost jde dolů. Nevím podle čeho určuje jestli motor bude točit automat (4 litry z kopce) nebo automat bude točit motorem (0 litrů - brždění z kopce). Probíhá nějaké chlazení? Jinak ta spotřeba z kopce 4l je např. jen při 1000 otáčkách. To je taky zajímavé. | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | Novejsi Automaty (vcetne tech z generace Omegy uz umi brzdit motorem a nedaji tam vzdy volnobezku a navic je tam jeste hydromenic coz je v podstate nekolikastupnovy omezovac krouticiho momentu, pokud nepodradis rucne neda se uplne presne rict kdy to motorem brzdit bude a kdy ne, tohle maji vymakany az opravdu move automaty ktere se pri sundani nohy z plynu jiz chovaji vicemene jako manual. | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 3 4 | |