Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra podvozek |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
zamrzlá ruční brzda |
Přejít na stranu [1] 2 3 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
fakt laik |
| ||
Host | Supr forum o Oplech! Pravidlelně ho sleduju. Díky za něj, už mi párkrát pomohlo Mám dotaz, nejsem odborník na techniku, takže sorry, že je trochu blbej: já vůl nechat v tom mrazu přes noc zataženou ručku, vypadá to, že přimrzly destičky nebo co, ráno jsem vyjížděl, trochu to vzadu křuplo, ale odjel jsem v poho. Při brždění se ozývá drhnutí a trochu pískání, co s tím? Při jízdě to nedrhne. rozbrzdí se to samo nebo to mám radši nechat prohlídnout? Fakt nejsem hvězda přes techniku.. Dík za názory. Astra G x16xel Caravan 98 | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | Jestli se ti zadny kolo neprimerene nezahriva je to v pohode .... To ze to piska je normalni. | ||
| |||
Václav GT |
| ||
Host | Obšírně probrané téma "přimrzlá RB" je tady: Odkaz | ||
| |||
fakt laik |
| ||
Host | Diky za rady, to drhnuti (huceni) je pri brzdeni dost slyset, kdyz se to ale nebude zhorsovat, necham to tak, jenom omrknu to kolo, jestli se nehreje. | ||
| |||
darkness |
| ||
Host | ahoj, jsem si včera večer při odjezdu z práce všiml, že se mi rozsvítila kontrolka ABS, auto nějak moc hrabalo, mělo potíže vyjet i menší kopeček (podotýkám, že nasněžilo asi 10 cm čerstvého sněhu) a nakonec se mi povedly na kruháči i poloviční hodiny. Přikládal jsem to čerstvému sněhu, ale dnes ráno jsem zjistil, že se mi netočí zadní kola a po sněhu jedu jako sáně. Nechal jsem bohužel včera přes den zataženou ruční brzdu, takže předpokládám, že asi přimrzla. Co s tím, lze nějak brzdu rozhýbat bez demontáže brzd? Díky moc za jakoukoliv radu. | ||
| |||
VGT |
| ||
Host | Ano, dá se to leckdy uvolnit bez demontáže. Jelikož vzadu u Oplů bývá více druhů brzd, měl bys napsat, co tam máš ty. Nebo alespoň, co máš za auto. (nepiš, že červené - nebo něco podobného). | ||
| |||
prťka |
| ||
Host | Spíš budou zamrzlé lanovody...je v nich vlhkost a ta zmrzla...zajed s tím někde do podzemek nabo k někomu do teplé garáže a nechej to zozmrznout...poté už vzimě nikdy nezatahuj...vzimě se ručka nezatahuje,když se jde od vozu pryč | ||
| |||
darkness |
| ||
Host | mám Opel Vectra B X20DTH, vzadu kotoučobubny.Bohužel vyhřívanou garáž nemám a u nás ani podzemní garáže nejsou, takže s rozmrznutím bych musel nejspíš počkat do jara a to bych nerad Jde spíše mi o to, jestli si nějak mohu pomoci sám (nějak to rozhýbat )- a nebo v tom marastu doklouzat někam do servisu. Každopádně jsem si jistý, že odteď již zimu bez ručky | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Obyčejně jen tak čelisti v bubnu nebo kombinovaném bubnokotouči nezamrzají, ale jak napsal VGT, bývají to zamrzlé lanka v lanovodech. To se totiž soudruhům z Dojču nějak moc nepovedlo, ale budiž jim omluvou, že je to problém asi všech aut. S pravidelnou periodicitou to skoro všem přimrzá v místě, kde z karoserie přechází lanovody na zadní ramena ke kolům. Zvlášť patrné je to u Vecter - kdykoliv nějakou míjím, tak se jí dívám před zadní kola a vidím tam ty prověšené lanovody. V tomhle ohybu je při zatažení ručky bovden nejvíce namáhán zevnitř pnutím (prodře se) a navíc na jakékoliv nerovnosti si může škrtnout o překážku pod podvozkem, takže tam dochází k jeho poškození z vnějšku také. Chce to lanovody vyměnit . dnešní lanovody jsou vyložené silonem či něčím podobným a samotné lanko je potaženo rovněž něčím plastovým - poučení z krizového vývoje ?lola Nové lanovody navíc mají v tomto místě zesílení vnějšího obalu gumovou hadicí proti mech.poškození. Když jsem "občas" zapomněl a došlo k tomu přireznutí či přimrznutí, tak na Caravanu jsem se zavěsil za hagus, podklouzl pod auto a jednou nohou několikrát kopl do toho průvěsu lanovodu - většinou to pomohlo. _; Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
VGT |
| ||
Host | No a nějaký kamarád či soused s garáží by v okolí nebyl? Nebo dílna, statek .... Když není velký mráz, tak by to šlo postavit jedním lanovodem nad poklop městské kanalizace (jde z něho teplý vzduch).Existují i teplovzdušné pistole na propan.butan (nemyslím tím letlampu - pozor na to, tu ne!!) Jestli jsou ty lanovody zmrzlé (je to nejpravděpodobnější), tak můžeš vlézt pod auto, a ty lanovody (ruční brzda mezi sedadly je snad již povolena) prověsit - zatahat za ně rukou směrem dolů či do boku. Nemusíš se přitom válet ve sněhu, stačí auto ze strany přizvednout a nohou lanovod prošlapat. Na štítu brzdy je lanovod připojen na páku ruč.brzdy a do polohy odbrzděno je vracen pružinou. Za ten lanovod a páku zkusit zatahat kleštěmi (takhle to má VeA, nevím zda také VeB). Kdyby byly přirezlé pakny v RB (to je méně pravděpodobné, pokud to stálo jen jeden den) , tak někdy odskočí po opatrném poklepu na buben bubnokotouče. V zimě zásadně ruční brzdu nepoužívat !!! Učí se to v autoškole, starší řidiči to vyprávějí mladším, píše se to v příručkách, dříve se to psávalo i v motoristických časopisech - nicméně každou zimu se tohle téma v poradně opakuje. | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 3 | |