Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra exteriér |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
rez |
Přejít na stranu 1 2 3 4 [5] 6 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
RRAAFF |
| ||
RRAAFF Uživatel #519 Registrován: Monday 19 December 2005 - 10:51:16Příspěvků: 965 | Jak píše Marťas-tak to je an dlouho. Já (ačkoliv sem měl rezaté místo asi jen 1cm a navíc trošku) jsem to obrousil, pak zatřel penetrátorem a barva. Zatím drží (2 měsíce). Jinak jestli tam dáš ten penetrátor, nech ho pořádně zaschnout, teďka mají být tepla, takže pokud to tam dáš ještě dnes, tak ve středu nebo čtvrtek bych to přetřel,a ť pořádně vytvrdne. Tak jsem postupoval, ovšem jak jsem řekl, měl sem malý flek. Opel Vectra B 1,8 16V sedan 307 000km, již není Škoda Fabia Combi 70kW, 2023 | ||
| |||
Falto |
| ||
Host | Tu je link na tie foto, hadam to bude fungovat: Odkaz | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | Tak tohle uz je mimo opravnou karosarskou sadu jen na lemy, sjed s tim nekam do klempirny at ti to opravej kusem plechu a zavarej COckem ... | ||
| |||
RRAAFF |
| ||
RRAAFF Uživatel #519 Registrován: Monday 19 December 2005 - 10:51:16Příspěvků: 965 | Tak tady mně to nerezne, jen vedle kola. Koukám ale, že je to docela hlubší, ale zase je to na místě, kde to nepotřebuje vypadat jak umělecký dílo . Takže osobně bych to zatřel tím penetrátorem, radši bych nějakou chvilku nechal pootevřený dveře, ať k tomu jde vzduch (aspoň ty 4-8hodin-to je doba zasychání), přetíratelnost píší po 24h, ale nechal bych tak 48h. Pak teda barva. Opel Vectra B 1,8 16V sedan 307 000km, již není Škoda Fabia Combi 70kW, 2023 | ||
| |||
RRAAFF |
| ||
RRAAFF Uživatel #519 Registrován: Monday 19 December 2005 - 10:51:16Příspěvků: 965 | A nebo jak píše Marťas:-). Jestli tam ale zbývý plechu dost, použil bych penetrátor a viděl bych co to dělá, když by to nebylo moc platný, respektive se to třeba znova dostávalo na povrch, tak před zimou zavařit a udělat pdborně. Opel Vectra B 1,8 16V sedan 307 000km, již není Škoda Fabia Combi 70kW, 2023 | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | 2 Falto: možností opravy je několik. To, co jsi udělal je tohle - probrousil jsi se přes plech zadního podběhu na plech prahu, protože v tomhle místě se překrývají a jsou bodované. Celkem jsi to ale očistil dobře. Já na tyhle práce používám vrtačku Multidemmel s červenými řezacími kotoučky. V balení je jich 20 ks a stojí něco kolem 250 Kč. a označené jsou číslem 420 - tyhle jsou tlustší - víc vydrží. Možnosti: je třeba vycházet z úvahy, jak dlouho auto chceš mít. Pokud chceš rovnou kitovat, používá se dvousložkový tmel na kovy a je třeba jej nanášet na čistý kov. Pak se teprve přetírá případnou základovkou (ideál ten penetrant), pak po jejím důkladném zaschnutí se místo stříkne fielerem (já používám žlutý, s tvrdidlem, protože ten se údajně lépe spojuje jak s podkladem, tak s barvou). Po jemném přebroušení smirkem 1500 pod vodou se aplikuje vrchní barva v dostatečné vrstvě nebo metalíza s dostatečnou vrstvou vchního laku. 2. možnost je místo nejprve přetřít základovkou (opět penetrační Rust oleum). V tomto případě ji naředit povoleným max. množstvím ředidla do 5% obj. a štětečkem s krátkými štětinami ji natupovat do všech záhybů a krajů. Když mírně zaschne, tak přes tohle místo natřít znovu základovkou (neředěnou) štětcem s jemným vlasem, aby se vytvořila souvislá vrstva a to i přes okraje broušení. Po týdnu zrání téhle základové barvy, až je dostatečně suchá, tak místo vytmelit karosářským stěrkovým dvousložkovým tmelem. Ten pak jemně přebrousit do roviny smirkem 1000 pod vodou a po vyschnutí po broušení, pokud není třeba dál tmelit, stříknout fielerem, přebrousit a aplikovat barvu. Té základovky se tam neboj dát víc, protože polyesterové tmely jsou dobré ale současně i potvory! Ony totiž naleptávají podklad, na který se mají přichytit. Jinak kdo to neví, tak se dokáží přichytit i na termoplast, jako je polypropylén, ze kterého jsou dělané nárazníky - zvlášť, když se dobře zdrsní! ?lola V obou případech ale nezapomínej na jednu zásadu při opravách laků! A - místo, které budeš stříkat, nezapomeň v dostatečném okruhu okolo stříkaného místa dokonale odmastit a zdrsnit smirkem o hrubosti 1000-1500 pod vodou. Příklad - máš díru jako teď. Zdrsnění provedeš cca 3 cm od okrajů na původním laku okolo ní. Když máš metlu, tak střik metalízou provedeš do vzdálenosti 1,5 cm a vrchní lak do vzdálenosti 2,5 cm od okraje díry nebo opravovaného místa, takže ti zůstane jakoby zdrsněný lak (nezastříklý) okolo 5 mm! - tohle matné místo se pak rozleští. Je to nutné, protože jinak dojde k odlupování laku a pod těmito vrstvami pak k opravovanému místu difunduje voda a zejména se solí! Nová barva na původním laku drží pouze adhezí!!! - je jakoby přisátá. V případě pastelových barev se používá jen jeden střik a to rovnou do vzdálenosti od opr. místa 2,5 cm. Pozor, byl to jen matematický příklad jako pomůcka! Jiná věc je, pokud se použije tzv. zástřikové ředidlo! Deci stojí okolo 100 Kč! a dává se do pastelové barvy nebo vrchního laku místo pův. ředidla. Tohle ředidlo zajistí spojení s původním lakem na principu naleptání! B - Každopádně však po této úpravě NEZAPOMEŇ dutiny podběhu a prahu vystříkat antikorozním voskem (odkaz na něj je tady také někde - vlákno "Dutiny" a pokud jej naředíš ještě i trochu petrolejem, tak se jím napustí zkorodované části uvnitř a zabrání korozi zevnitř!) Jinak skutečně na tyhle opravy je nejlepší ona fixírka (air brush), kterou prodávají v Modeláři! _; [ Upraveno Tuesday 13 June 2006 - 09:02:10 ] Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Falto |
| ||
Host | Dik za rady Yper. Rad by som to spravil poriadne, preto je kazda rada dobra. Este sa chcem opytat ci mam pokracovat v bruseny okrajov (nie do hlbky ale vacsiu plochu) pretoze ako som pisal po vybrusenych krajoch mam uz strieborny plech, ale je to len skrupina pod ktorou je to prehrdzavene. Vybrusit vacsiu plochu kym nanarazim na silnejsi nezhrdzaveny plech (ak tam taky vobec je ) alebo nechat tak a aplikovat penetrator? Metalyzu nemam, tiez dodrzat tie vzdialenosti pri striekani? | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | 2 Falto: s rozšořováním té díry bych už byl opatrný, protože zatím jseš v místě, kde se oba plechy překrývají, takže aby se ti pak nestalo, že najednou plech prahu, který je pod plechem podběhu, skončí, a budeš tam mít díru skrz. Nehorší a nejtvrdší rez, je ta černá rez, která se ti tam objevuje. Ty fotografie, které jsi udělal mobilem, nejsou dost kvalitní a ostré, abych mohl říci pokračuj nebo skonči! Každopádně směrem dolů, k tomu švu, kde se stýká prah s podběhem můžeš otvor rozšiřovat, ale směrem nahoru bych byl opatrný. Hlavně na ten Rust oleum penetrant použij jen to ředidlo, které je na něj předepsané a žádné jiné a ani žádné jiné univerzální náhrady ředidla! Barva musí schnout pomalu, aby se projevily její chemické účinky, kdy difunduje do zbytků rzi - penetruje ji! Také nepospíchej a nech ji pomalu schnout. Nevystavuj ji přímému slunečnímu svitu, protože pak na povrchu rychle oschne, vytvoří krustu a ta zabrání vysychání vnitřku - nebo reakci kyslíku se zbytkem uvnitř a barva je živá a dá se pak strhnout nehtem i po několika týdnech, což je také špatně! Proto se tam musí dát skutečně jen max.5% ředidla, aby se právě tohle nestalo! Pokud máš pastelovou barvu, tak je to jednodušší, protože se nepatláš se dvěma nástřiky, jako v případě metalizovaných laků, ale každopádně musíš vždy obrousit jemným smirkem povrch okolo, kam přijde nová barva a to i ještě víc, než kam všude ji dáš - to dodrž! Ty vzdálenosti byly jen jako matematický příklad - pro představu! Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | Yper napsal ... 2 Falto: s rozšořováním té díry bych už byl opatrný, protože zatím jseš v místě, kde se oba plechy překrývají, takže aby se ti pak nestalo, že najednou plech prahu, který je pod plechem podběhu, skončí, a budeš tam mít díru skrz. Prave z tohoto duvodu bych se s tim nemazal a vzal flexu vyriznout a vyvarit to, polovicni plech u nehoz lze ocekavat ze je rezavy z onou stran zacne znovu reznout mnohem driv nez silnej zdravej at ho napustis a nasledne nastrikas cim chces, navic je to exponovany misto kde steka voda takze lze ocekavat ze to tam bude rezaty zas a moje posledni uvaha zni ze je to v tom spoji rezaty proto, ze uz se menil prah, nebo zadni blatnik. | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | 2 Martas: ..na to zapomeň, to není nutně nějakou výměnou. V tom místě se provádí bodování a i když máš vnitřní pozink, tak to rez načne, protože v místě bodování se zinek odpaří a tam je to hodně exponované - karoserie se tam nejvíc kroutí. Pokud se někde něco dělá špatně - oprava vařením, tak je to právě v tomto místě! A pokud to má vydržet, tak to musí přesně pasovat a klempíra musí být kamarád, který to neodflákne! Jde o vynaložené náklady versus doba užitnosti! Vaření a část nového podběhu je vždy dražší! Tak máme rez VŠICHNI, jen to někomu vyleze dřív a jinému později! ?lola Proto si myslím, že není až tak od věci, aby se dutiny vystříkaly VŽDY a na všech autech. Jinak platí - nudíš se? Kup si OSLA (pardón - OPLA)! ?lola Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Přejít na stranu 1 2 3 4 [5] 6 | |