Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
TDI netahne a nikdo nevi proc!!! :-((( |
Přejít na stranu 1 [2] 3 4 5 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
patrik |
| ||
Host | to VGT: diky za kontakt, NIA zkusim kontaktovat.. | ||
| |||
patrik |
| ||
Host | RJ vstrik cerpadla --------------------- -vstrikovaci cerpadlo jsem mel na diagnosice u BOSHu, rekli mi ze RJ cerpadla nekomunikuje s ich stolici a ze to by ale mela a ze je asi spatna; Oprava by stala 25t, na otazku zda je to na 100% ten problem co resim (slaby vykon) mi rekli ze si to mysli ale ze to byt nemusi. Sehnal jsem tedy z vrakace pouzite cerpadlo se zarukou a s dohodou ze jim to muzu vratit (-20%) a toto cepradlo mi bylo do auta naistalovano--> zadna zmena - auto se chovalo jako predtim; nechal jsem tam tedy vratit cerpadlo puvodni; Ano mozna je to nahoda a i to druhy cepradlo je vadny ale zeby to byla ta sama chyba a s tim samym rozsahem se mi nezda... nezakouri ------------ ...tim ze nezakouri myslim ze se z vyfuku nevyvali ani mensi cerny oblak po seslapnti spetny ventil? ------------------ nevim o tom, jak to zjistim? | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | 2 Patrik: je to celé divné, to, jak se Ti chová Tvůj motor. Zrovna jsem psal Corlisovi v osobní zprávě, že já jsem svého Di ropáčka v létě před prahou roztáhl na 190 km/hod. a šel v pohodě. Ve tvém případě bych opravdu kontaktoval NIA a zajel za ním. Příčin a důvodů může být spousta. NIO tomu rozumí a zakopaného pudla najde určitě! Myslím si, že pokud by byla v háji hlava vstřikovacího čerpadla s elektronikou, tak by to diagnostika motoru hlásila. Hlásila by to podle mne i kontrolka poruchy motoru, protože by neodpovídaly poměry mezi nasátým množstvím vzduchu, které měří váha vzduchu a množstvím vstřikovaného paliva, které je zase snímané čerpadlem. Vše je vzájemně propojené a provázané a neustále vyhodnocované ŘJ (ECU). To, že naložíš autu plynem, tak ještě neznamená, že tam jde plné množství nafty, které odpovídá nastavení plynového pedálu. Nafty tam samozřejmě jde víc, ale vstřikovací čerpadlo je ovlivňované současně i váhou vzduchu. A jak Ti napsali i na jiných fórech (četl jsem to), tak čerpadlo bych řešil také jako poslední. Podíval bych se skutečně na cestu sání vzduchu. Zkontroloval bych na těsnost Intercooler - zda se neztrácí vzduch v něm - neuniká. Zkontroloval bych činnost EGR ventilu. Prostě bych teď hadičku z něj odpojil a zaslepil ji. Pak bych nastartoval a rozjel to. Určitě se ti po odpojení podtlaku rozsvítí v nízkých otáčkách (od volnoběhu do cca 1700) kontrolka poruchy motoru a motor se bude pomalu rozjíždět, toho ale nedbej a po překonání hranice 1700 ot./min. se už motor normálně rozjede a uvidíš, kam se pak s rychlostí dostaneš. Další co bych udělal je rozebrat sání motoru (návod Ti mohu poslat) a vyčistil bych celé sání - tu část, kde jsou umístěny klapky, které ovládají přípustě na další 4 sací kanály - můžeš je mít totálně zakarbonované a nedostává se tak motoru potřebného vzduchu. Dalčí co ovlivňuje výkon motoru, resp. turba, je čidlo tlaku vzduchu, které je umístěné na víku sání - to samé víko, na které se montuje EGR ventil. Tam může být také zakopaný pes - může být vadné a hlásí i při menším tlaku vyšší hodnotu a tou je totiž pak ovládané samotné turbo - resp. přepouštěcí ventil spalin - vastgate ventil. To co jsi napsal, v jakém rozmezí otáček ti to funguje, tak kdyby jsi měl turbo s naklápěním statorových lopatek na turbínu (ale ty nemáš), tak bych to tipnul právě na jejich špatnou funkci, takže pak mi vychází to tlakové čidlo a přepouštěcí ventil na turbu - vastgate a případně kontrolu EGR ventilu. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Pro info přikládám fotografie z čištění sání na mém 2,0Di. Nejsou sice moc kvalitní - jen mobil, bo nic jiného nebylo po ruce, ale mají vypovídající hodnotu: Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | saze Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Na této fotografii je vidět, kde je největší vrstva zkarbonovaného oleje ze sání (z odsávání z víka ventilové hlavy) a usazených a napečených mechanických nečistot z přepouštěných spalin do sání - zprava. Pod touto stranou jsou totiž přiváděny výfukové plyny a přes ten otvor uprostřed jsou přepouštěny do tohoto odkrytého prostoru. Na tom otvoru uprostřed vlastně sedí přepouštěcí ventil EGRu! Klapky byly funkční jen zčásti a navíc byly i zohýbané. Dají se ale lehce vyrovnat. Ideální je toto celé patro sejmout - povolit šrouby a nechat ostříkat vapkou - nejrychlejší a nejčistší metoda. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
patrik |
| ||
Host | to Yper: diky moc za rady cos mi tady napsal, jsem tomu moc rad a hned jak se situace urovna budu to resit. Ted ale se stalo neco a nevim jak dal: V servisu jsem souhlasil s demontazi vstrikovaciho cerpadla a jeho diagnostikou primo u Boshe. Kdyz bylo cerpadlo na diagnostice volali mi ze servisu ze RJ cerpadla nekomunikuje s jejich testovaci stolici --> a to je prej spatne, mela by se vmnit, oprava = 25t. Moja otakza: Jste si jist ze se tim odstrani problem s nizkym vykone? Odpoved servisu: na 100% NE! Rekl jsem jim at to poskladaji a vlozi to zpet, ze mi nestoji 25t za tento test. Mezitim jsem sehnal z vrakace (pujcili mi ho za 20% ceny) jiny cerpadlo, to se namontovalo a vysledek byl ten samej - snizeny vykon. Takze jsem jim rekl at to cerpadlo vyndaji a daji me puvodni abych mohl pujcene cerpadlo vratit. Namontovali tedy moje puvodni cerpalo a co se nestalo - NEFUNGUJE!!! CO TED? Oni tvrdi ze za to nemuzou, ze tam byla nejaka zavada. Ja tvrdim ze jdem jim auto prinesl v nejakem stavu, at ho do toho stavu vrati... Nevim vsak jak to funguje nakolko energie a usili by to vyzadalo nejako moc se s nima prit a nakolik by to melo jit hladce. Mimo jine mi nejako navrhli ze se cerpadlo necha opravit a kdyz se tim opravi problem se znizenym vykonem zaplatim opravu ja a kdyz se nic nezmeni plati opravu cerpadla oni... Co se mi z jedneho pohledu zda i rozumni. Na druhe strane jsem jim auto v nejake stavu nechal a mam myslim pravo od nich pozadovat auto v takovem stavu spet. Navyse se bojim kdyz budou takto motivovani aby tuto stratu vykonu nedohnali nejak jinak, napr precipovanim, jen abych to zaplatil ja. Co myslite, jak postupovat? Diky vsem za jakoukoliv radu. (a hezke vanoce!) | ||
| |||
radek28 |
| ||
Host | ja bych je to nechal dat do puvodniho stavu bez ohledu na vykon a uz bych se tam neukazal.to je jejich problem.. | ||
| |||
Anonymní |
| ||
Host | ahojte oplaci, mam to iste auto a ten isty problem , prisiel niekto na koren problemu ? | ||
| |||
patrik |
| ||
Host | tak cerpadlo bylo na kontrole v BOSH-u, je OK. Navic v servisu trvdi ze udelali: - kontrola a cisteni vstrikovacich trysek - kontrola nastaveni rozvodu - kontrola fukce podtlakovych systemu ovladani motora 1) obvod regulace turbodmychadla 2) obvod regulace AGR 3) obvod regulace klapek vireni - kontrola tesnosti a propousteni palivove soustavy - kontrola aktualizace softu RJ - kotrola funkce snimace plniciho tlaku - kontrola vahy vzduchu - kontrola tesnosti soustavy plneni motoru turbodmychadlo - chladic vzduchu - hadice sani - kontrola na TECHu2 - vsechny hodnoty OK ...svezl jsem se v ASTRE z r2000, s tim samym motorem, zdalo se mi ze akcelerace byla o trochu lepsi (co je logicke protoze je lehci) no s ni sem taky nemohl dostat vic nez tech 160-170... ...je to tedy normalni? pro toto auto? ...vim ze ve skutecnosti maji VW motory o torchu vic vykonu, no 66kw oktavka jede v pohode 190... | ||
| |||
Přejít na stranu 1 [2] 3 4 5 | |