Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra motor |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
VYŘŠENO 1.7DTi cuká jen za studena ..vadný řídící SPV ventil Denso..!!!!! |
Přejít na stranu 1 [2] | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Toto téma je zamčeno |
Autor | Příspěvek | ||
Marick |
| ||
Host | To ne, TC tam nemám. Určitě to dělá přímo motor, protože to je dobře poznat při přidávání plynu na místě na neutrál. Halis tady zmínil turbo. Tam by možná mohl být problém - v okamžiku, kdy začíná poprvé zabírat. Ale jsem laik, tak nevím jak to ověřit, co na turbu nechat zkontrolovat, proměřit? Pech je, že když dojedu do servisu už se zahřátým motorem, tak to na 99% už dělat nebude... | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Hele Halis a Corlis, díky za chválu, ale abyste ze mne nedělali neco víc, než mohu být! Každopádně součástky, které se mohou projevovat cukáním motoru by mohly být tyto: A- nejen odvodnit, ale rovnou bych vyměnil palivový filtr celý, protože určitě nikdo neví, jak dlouho tam ten starý je a palivový filtr by se měl něnit - já ho měním 1x2 roky. B - systém přepadových hadiček od vstřiků bych vyměnil - myslím ty hadičky - nekupuj gumové s textilním opletením, ale kup takovou jejíž konstrukce je následující - guma/textil/guma - vydrží většinou na věky! C - EGR ventil! Ty kritické otáčky, které uvádíš, jsou zhruba v hladině otáček motoru, kdy se vypíná EGR ventil, protože už turbo dává dostatek tlaku a množství, takže bych tuhle součástku vyjmul a pročistil - provedl bych současně kontrolu, zda drží podtlak a zda se pak po uvolnění podtlaku vrátí. Uděláš to i pusou - ten podtlak. Pokud totiž EGR nezavře, tak se zase část vzduchu ztratí do výfuku a čidlo tlaku v sání zjistí podtlak a začne se to celé hádat. Tomu by i odpovídalo to, že když se to zahřeje, tak to chodí lépe a chybu to pak nevykazuje. D- vyjmout a vyčistit čidlo tlaku v sání - jen ho prostříknout sprejem na rozpouštění karbonu - nešťourat ničím! E- ovládání klapek v sacích kanálech. Je to takový plastový hříbeček na boku motoru a zavírá či otevírá sací kanály. Stabilně jsou otevřeny 4 sací kanály a podle výkonu motoru jsou buď ony 4 otevřené nebo je otevřených 8. Zkontrolovat, zda tam není vypadlý podtlak nebo rozlomená pružina - potřesením a nebo zkusit ústy podtlak. F- kontrola všech podtlakových hadiček - zda sedí v koncovkách na solenoidech a na ostatních připojených součástkách, zda nejsou prasklé nebo nemají vybroušené plošky, kterými se podtlak může ztrácet - jsou v nich mikrotrhliny. Rozsvěcí se Ti alespoň na chvilku kontrolka "poruchy motoru"? [ Upraveno Thursday 25 January 2007 - 15:45:38 ] Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Peta7 |
| ||
Host | Zdarec,zde jsem se tazal na podobny problem.Mam stejny auto aj motor,me to delalo ale pri akceleraci a spise u prerazovani na 2 resp.na 3 rychl.stupen ale porad pri 1900-2000otačkach.Jak mi zde poradili kluci tak jsem rozdelal vsechny cidla a postrikal je kontaktolem.Delal jsem to postupne a zda se ze se to odstranilo po postriukani cidla kliky.Skus jenom jestli ti to nedela aj za jizdy skus poradne "zmacknout plyn" po prerazovani.Mne to nedelalo pri postupnem pridavani plynu.Preji hodne stesti v hledani a odstraneni potizi. | ||
| |||
Anonymní |
| ||
Host | To Yper: Díky moc za podrobný komentář! Je toho dost, takže to budu muset postupně zkoušet a uvidím jestli něco zabere. Kdybych s tím přišel najednou do servisu, tak mě asi zaplesknou a dám za to hafo peněz Kontrolka motoru se ani jednou nerozsvítila. Ale je fakt, že už předtím jsem měl problém s podtlakem... někde unikal. Takže možná to bude něco podobného. Díky, Marick | ||
| |||
Anonymní |
| ||
Host | Info jak postupuju: Mám teď čerstvě vyměněný palivový filtr, vzduchový filtr a olej. Ranní cukání se nezlepšilo. Dnes ráno jsem udělal pokus a před nastartováním odpojil váhu vzduchu. Motor běžel normálně (jen svítila kontrolka elektroniky), nicméně cukání při 1900ot. bylo pořád stejné. Takže tato součástka to podle mě nezpůsobuje. Asi bych teď zkusil podtlakové hadičky, protože asi nejsou úplně v pořádku. Na koncovkách se mi zdají jaksi rozpraskané. Neřekne mi někdo kolik by zhruba stálo jejich komplet vyměnění? | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Má dojem, že je tady kdysi někdo měnil v autorizovaném servisu a dal za všachny snad okolo 1000 Ká. Pro někoho je to možná hodně a pro někoho možná málo. Bůh suď! Já si raději plno věcí dělám sám. Ty podtlakové hadičky se vsouvají do gumových hadiček. Pokud jsou gumové hadičky zvětralé vlivem stáří a okolní teploty motoru, tak se to dá vyřešit i tak, že na ně použiješ Regum a trochu je oživíš a při podezření na vadné (prodřené či popraskané) plastové hadičky, použiješ smršťovací bužírku. Nakonec ta se dá použít i na konce plastových hadiček, aby se zvětšil jejich vnější průměr a lépe vše sedělo ve vyžvachtaných a málo pružných gumových koncovkách (na solenoidech, regulátoru turba, EGRu). ideální je např. místo gumových hadiček (tam kde jsou jen přímé a né zahnuté) použít silnostěnou silkonovou hadičku - ta jen tak nezvětrá a je perfektní. prodávají se v každé prodejně s modelářskými potřebami, protože se používá v letecké a lodní modelařině jako přívod paliva ke spalovacím motorům. Jednou jsem tady dokonce psal, že pokud někdo chce ušetřit za plastové hadičky, dají se použít i lanovody, které se dají také koupit v modelařině - slouží pro přenos síly od serv ke kormidlům a všemu, co se v letadle hýbe. Mají snad jen o 0,5 mm menší průměr, ale ten se dá dohnat zase převlečenou smršťovací bužírkou. Navíc jsou relativně levné a barevné! Zhruba od roku 2000 začala f.Opel řešit problém s podtlaky tak, že na systém rozvodu podtlaku od vakuové pumpy přiřadila cca 2 l. nádobu (zásobník) podtlaku, který vyrovnává podtlakové ztráty, kdy stoupne spotřeba podtlaku při nízkých otáčkách nebo při zvýšené potřebě - najednou začne pracovat víc součástek ovládaných podtlakem.nebo také tehdy, když už samotná vakuová pumpa v určitých režimech nedává tolik, kolik dávala když byla mladá! _; Nádoba je umístěna v podběhu pravého předního kola. Myslím že každé auto, které je vyrobeno v edici "Diamond" nebo obecně po "faceliftu" to má. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
NIO |
| ||
Host | Anonymní napsal ... Info jak postupuju: Mám teď čerstvě vyměněný palivový filtr, vzduchový filtr a olej. Ranní cukání se nezlepšilo. Dnes ráno jsem udělal pokus a před nastartováním odpojil váhu vzduchu. Motor běžel normálně (jen svítila kontrolka elektroniky), nicméně cukání při 1900ot. bylo pořád stejné. Takže tato součástka to podle mě nezpůsobuje. Asi bych teď zkusil podtlakové hadičky, protože asi nejsou úplně v pořádku. Na koncovkách se mi zdají jaksi rozpraskané. Neřekne mi někdo kolik by zhruba stálo jejich komplet vyměnění? zkus na diagu promerit cidlo teploty a pak si zkus s nekym vymenit ridici jednotku cerpadla. je umistena zezadu motoru. je to casta zavada 1,7 ze se tajednotky prehreje a pak dava v zrcitych chvilich spatne hodnoty. | ||
| |||
Marick |
| ||
Host | Založil jsem toto téma, tak si ho taky ukončím Snad se mi konečně podařilo problém odstranit. Příčinou toho mého cukání studeného motoru byla vada na vstřikovacím čerpadle. Přesně šlo o vadný řídící SPV ventil Denso (kat.č. 098300-0160). Cena ventilu byla cca 8500 + práce, takže docela "palba". Ale motor šlape jak hodinky. Závadu zdiagnostikoval a opravil autorizovaný Bosch Diesel Service v Brně specializovaný na opravy vstřikovacích čerpadel. | ||
| |||
Přejít na stranu 1 [2] | |