Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra eletrika |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
nesvítí couvačky |
Přejít na stranu 1 [2] | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
VGT |
| ||
Host | Odkaz | ||
| |||
lbs |
| ||
Host | Marek napsal ... Hele vem klíče vyzkoušej kterej na něj pasuje a povol ho, když to nepude tak opatrně ta matka a část těla je z plastu tak aby si to neožvejkal, prostřni to WD a mělo by to jít, je to jednoduchej pryncip, je tam kulička na kterou zatlačí tyčka no a po kuličkou se nějak sepnou kontakty a je to Jednoduché a pohoda _; díky díky, ale obávám se, že se tam s klíčem vůbec nedostanu, asi to budu muset někde příležitostně zvednout. Snad je to ten kablík co si myslím... | ||
| |||
lbs |
| ||
Host | Yper napsal ... S největší pravděpodobností to bude asi čidlo zpátečky! Stojí v druhovýrobě něco okolo 210 Kč. Alespoň tolik stálo na mou Vectru 2.0Di - 97. Vectry a Astry mají stejné motory a stejné převodovky. Čidlo najdeš na těle převodovky při pohledu čelně do motoru mírně nahoře. Každopádně hledej ne převodovce něco, do čeho vede kabel. Žádná jiná elektrika u manuálních převodovek do nich nevede, takže kabel vede skutečně jen k čidlu zpátečky. Jen teď už si nepamatuji, zda napájení "+" vede nejprve na zpětná světla a od nich pak do tohoto čidla, které funguje jako ukostřovací spínač při zařazené zpátečce nebo obráceně (kdyby obráceně, tak pak do tohoto čidla by musely vést dva kabely)? Byla to jedna z mých prvních oprav když jsem auto koupil a je to už 3 roky, takže skutečně nedokážu říci úplně přesně jak to je! Myslím ale, že je to dělané jednodušeji - je to asi ta první varianta. Z toho, až se na to čidlo podíváš, pak můžeš vydedukovat zkoušku funkčnosti spínače a zadních žárovek. Buď ten jeden kabel z čidla odpojíš a někam na motoru jej ukostříš a musí se žárovky rozsvítit nebo v případě, že do něj vedou dráty dva, tak je vytáhneš a vzájemně propojíš a couvačky by se měly rozsvítit. Všechny pokusy děláš se zapnutým zapalováním. Pokud světla svítit nebudou, tak problém nebude ve spínači na převodovce, ale někde jinde. Naprosto přesný - děkuju! i takovej diletant jako já, díky tobě dokázal zjistit, že to je fakt to čidlo. Do čidla vede dvou žílovej kabel a když v konektoru propojím piny, tak se světla rozsvítí!!!! Tak teď už jen koupit čidlo a zkusit to vyměnit - moc dobrej přístup k tomu teda není, budu muset asi vyndat nějaký ty tlustý černý hadice | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | 2 "lbs": O.K., rád jsem poradil, protože od toho tady jsme, od toho je tenhle klub založen a tak to funguje! _; Z toho odkazu od VGT vidíš, že celé čidlo má osazení šestihranem a myslím že to je buď 13ka nebo 17ka klíč. Jde to celkem jednoduše vyšroubovat - jen ten přístup je trochu horší. Stačí ale povolit - utrhnout to a pak to půjde už vyšroubovat i rukou. _; Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
lbs |
| ||
Host | VGT napsal ... U Astry F je spínání couvaček uděláno takto: na spínač na převodovce vedou dva kablíky. Na jednom je proud od pojistky F 20 (při zapnutém zapalování) druhý kablík vede za couvací světlomety Odkaz . Proč to chceš hned vyndavat z převodovky? Nejdřív zkus (jak ti už psal Yper) spojit ty dva kablíky mezi sebou. Když se v ten okamžik rozsvítí couvačky (při zapnutém zapalování), tak je buď vadný spínač v převodovce, anebo byly zoxydované konektory na něm. V tom případě by stačilo jen ty konektory očistit. Zkusils je už propojit? mi nějak záhadně unikl tvůj příspěvek - každopádně je to přínosný - díkes. Už jsem to vyzkoušel, propojil jsem ty dvě žíly a světla svítí! kontakty na kabelu nenesou ani známku zoxidovanosti, a na konektor na převodce nevidím, ale vzhledem k totální čistotě kontaktů na kabelu bych řekl, že budou dobrý i ty na převodce. Takže už jen objdnat druhovýrobový čidlo (asi z auto Kelly) a pokusit se to vyměnit | ||
| |||
Roman |
| ||
Host | Yper napsal ... 2 "lbs": O.K., rád jsem poradil, protože od toho tady jsme, od toho je tenhle klub založen a tak to funguje! _; Z toho odkazu od VGT vidíš, že celé čidlo má osazení šestihranem a myslím že to je buď 13ka nebo 17ka klíč. Jde to celkem jednoduše vyšroubovat - jen ten přístup je trochu horší. Stačí ale povolit - utrhnout to a pak to půjde už vyšroubovat i rukou. _; Ahojte. Čo viem, tak je to kľúč 16ka, a dnes idem aj ja čistiť ) Super rady, ešte zostáva, keby bola fotodokumentácia Ďakujem | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Sorry "lbs" a sorry "roman". Já žiju pořád v dimenzích českých aut a jejich klíčů 13, 15, 17, 19 atd. atd. Takže nakonec je to ta proklatá 16ka. Vlastně co se divím!? Před dovolenou jsem s Palicem dělal komplet podvozek na autě a nebýt Palicova vybavení nestandardními rozměry klíčů, asi bych nic neudělal! ?lola Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
brebtal |
| ||
Host | Zdravim panove, mam stejny problem, ale na VeBe 16SZR - je tam cidlo ulozeno stejnym zpusobem jako jste tady popisovali? Diky | ||
| |||
Anonymní |
| ||
Host | a máte někdo nějaký návod pro blbý jako jsem já? díky Radka | ||
| |||
Colommbo |
| ||
Uživatel #2374 Registrován: Wednesday 01 February 2012 - 14:51:05Příspěvků: 1192 | Všechno potřebné jest už popsáno výše, nic víc není... W124 E320 Coupé - u mě dobrý | ||
| |||
Přejít na stranu 1 [2] | |