• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
výměna termostatu
Přejít na stranu  1 2 3 4 [5] 6 7
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Toto téma je zamčeno
Autor Příspěvek
Brandon
Wednesday 02 February 2005 - 14:22:48
Host
Takovahle cenna know-how bychom meli nejak archivovat, v poradne se neda vyhledavat, je to skoda o tu diskusi pak prijit. Co novou rubriku na serveru s postupy?
Yper
Wednesday 02 February 2005 - 14:31:03
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Brandon: Yes, právě o tom se tady teď mezi Urbym a ostatními členy dost mluví. Nápadů je dost a asi se musí setřídit.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Tomash
Thursday 03 February 2005 - 07:27:32
Host
k výměně kapaliny - u x20dtl je psáno 7,2 l, doporučuju nenamíchat si hned 7,2l koncentrátu, protoľe já jsem tam dostal max 6l. Vypouątěl jsem podle návodu, ale dostal jsem z toho 5l + nějaký ztráty, tak 1 litr.
Moľná je to taky tím, ľe moje auto má přihřívač a nějaká kapalina tam prostě zústala. Jinak já jsem dával červený Sheron Maxi D, výměnná lhůta 5 let.
Teď starej termostat zkoumám a udělám nějaký foto. Zájemci o foto piąte na Email (Yper uľ nemusí, ten uľ si řek
A jeątě jedna věc - termostat jde rozebrat a to celkem snadno. Proč nás nutěj kupovat to hrdlo nechápu....
A daląí věc - jestli to budete někdo měnit, zkuste, jestli je novej termostat v tom odlitku úplně těsnej - kdyľ fouknete do příruby jestli prochází termostatem vzduch. Ten, co jsem vyndal, je průchozí, ale nevím, jestli to tak být má nebo ne?
zatím
Tomash
Thursday 03 February 2005 - 10:46:24
Host
tak jsem zjistil, jakej jsem blbec - celou dobu (aľ na pár vyjímek) jsem psal termostat na x20dth (DTi), ve skutečnosti ale mám X20DTL (Di)......kdyľ jsem se podíval na stránky Opel náhradní díly, tam jsou oba termostaty stejně drahý - 1202,20+DPH, ale jejich čísla a názvy jsou jiný - x20dtl 1338087 Termostat s komorou, pro x20dth 1338009 Termostat, těsnění mají stejný. Takľe nějakej rozdíl v nich asi je, ale řek bych, ľe demontovat vnitřek půjde u obou, rozdíl bude asi jinde.
Nemoh bych se divit, kdybyste moje příspěvky uľ nebrali váľně, ale doporučuju přečíst jeątě následující:
Při demontáľi vloľky termostatu (X20DTL) jsem zjistil, ľe dosedací plocha v odlitku pro plíąek termostatu, který uzavíra velký okruh je ČÁSTEČNĚ VY®RANÁ. Tím pádem termostat jiľ za studena netěsní velký okruh a je moľný, ľe chybná funkce termostatu není termostatem samotným, ale právě vyľranou dosedací plochou v odlitku!!!!! Je to i logický - termostat má za úkol velký okruh otvírat, takľe kdyby fungoval ąpatně-neotvíral, tak by motor vařil. Můj problém byl ale opačnej - motor se nehřál, protoľe termostat netěsnil a voda v okruhu ąla hned do chladiče. I princip zavírání velkýho okruhu termostatem je danej přítlakem pruľiny, nikoli tepelnou roztaľností materiálu termostatu.
Vąe je patrrný z fotek, který začínám rozesílat.
Tohle stojí i za úvahu nad chladící kapalinou - jestli má jeątě antioxidační účinky a jestli v ní třeba nekoluje nějakej vodní kámen, kterej se můľe usadit zrovna pod termostatem a odlitkem.
Jeątě jednou sorry vąem X20DTH.
Brandon
Thursday 03 February 2005 - 10:46:42
Host
Do noveho jsem funel jak o zivot a neprofunel jsem nic. To ze neprodavaj jen termostat - jsou to ludry. Mozna, ze by tam sel jiny vnitrek z jineho motoru...
Tomash
Friday 04 February 2005 - 06:52:17
Host
to by potvrzovalo moji doměnku, ľe vyměnit vnitřek nemusí stačit, kdyľ nebude těsnit - pujde to přes přírubu profouknout. Někdy je asi nutný vyměnit právě ten odlitek.
Kdyľ budete někdo měnit jenom vnitřek a nový termostat v původním odlitku půjde profouknou, zřejmě si tím moc nepomůľe, protoľe voda v okruhu půjde tou netěsností hned do chladiče.
takľe kdyľ nám nutěj termostat i s odlitkem, asi vědí proč...
máte někdo představu, jakej výkon má vodní pumpa-kolik litrů/minutu asi dává?
riwal
Friday 04 February 2005 - 07:01:54
Host
Ty termostaty to je teda věda.
fedas
Friday 04 February 2005 - 07:08:42
Host
tak jsem ho včera měnil na tý benzínový 1.8.Po tom alternátoru,co jsem delal minulej tejden mi to pripadalo jen jako dofouknuti gum. .Protoľe jsem nechtel kapalinu jeste menit a kvuli tomu blbymu pristupu k ty dolni prirube chladice jsem odpojil tu hadici od chladice vpravo nahore do nadobky,na chladic jsem nasadil jinou vedouci do kyble a do ty hadice k nadobce jsem foukal, nez se mi zatocila hlava &|.Pak jsem to dodelal kompresorem a takhle jsem z toho dostal neco pres 5 litru.Odsrobovat termostat a vymenit v nem ten vnitrek byla otazka nekolika minut.Proste jsem ani necekal,ze to pude takhle rychle a jednoduse.Ani ne hodka i s prevlikanim do monterek. .Delsi cas jsem predtim stravil kvuli jednomu ko....vi,kterej mi zaparkoval pred garazi,protoze byla jedina vyhazena
Yper
Friday 04 February 2005 - 09:00:34
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 Tomash: díky, fotografie mám. Mám ten samý motor jako ty, takľe se na to moľná teď o víkendu podívám-rozeberu a vrátím zpěm (pokud mi nepřijde nový. Jak je vidět na tvém příkladu, tak skutečně záleľí na tom, jaký antifrééz je pouľit a jak často je měněn. Vyľraný kus hliníku (ten je ve skutečnosti kyselinám odolný a rozpouątí se jen v zásadách) o něčem svědčí. Buď nekvalitní odlitek (čistý hliník se nepouľívá!) - je to větąinou směs hliníku s křemíkem (tzv.silumín) a drobným přídavkem hořčíku či zinku (lépe se odlévá) naznačuje, ľe soudruzi v Německu buď neměli hogenní směs při odlévání (zrna ostatních kovů pak korodují na základě vzniku bimetalických napětí) nebo nesprávným (malým) poměrem chlad. směsi s vodou doąlo k oxidaci ľelezných částí v chlad.okruhu motoru a následně pak k chem. reakci s hliníkovými částmi, kde se můľe hromadit či zachytit odchylkami v proudění chlad.kapaliny. Je to psáno moľná dost vědecky, ale bohuľel je to tak - je to moje profi deformace. Antifréézu tedy vľdy dávat víc. Jeho vyąąí měrná hustota také zaručuje větąí kumulaci tepla neľ obyč. destilovaná voda.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Tomash
Friday 04 February 2005 - 09:39:13
Host
to vyľrání hliníku nemusí být záleľitost jenom chemická, ale i mechanická - můľe to vzniknout kavitací - tj. kdyľ bude proudit kapalina malou netěsností kolem termostatu a odlitku, dělaj se tam výry apod a ten neodolnej materiál odlitku prostě začne ubývat. Kdyľ se k tomu přidájí jeątě nějaký pevný části v kapalině, jenom se to násobí. Samozřejmě je to záleľitost dlouhodobá a záleľí na parametrech kapaliny - tlak/rychlost.
Navíc ta "chemie" by se uplatnila obecně po celým povrchu, ikdyľ hrany apod jsou samozřejmě namáhaný nejvíc. To je vidět i tej fotce č.8, ľe to není vyľraný vąude stejně, protoľe tem materiál není úplně homogení.

Jeątě bych chtěl poprosit, kdyľ budete mít někdo fotky termostatu z x20dth (DTi), byl bych vděčnej za jejich zaslání na Email, a» si je můľu porovnat.
Přejít na stranu  1 2 3 4 [5] 6 7  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.2148 sec,0.1682 z toho dotazů.