• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
výměna termostatu
Přejít na stranu  1 2 3 4 5 [6] 7
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Toto téma je zamčeno
Autor Příspěvek
Vaąek
Tuesday 08 February 2005 - 10:15:12
Host
Pánové asi mě budete proklínat,ľe oľivuji toto mnohokrát omýlané téma.Ale je mi divné,proč nevypouątíte vodu z okruhu výpuą»ákem co je na chladiči?Je mi jasné,ľe kdyľ vypojíte tu hadici,tak to vyteče rychleji.Ale zase nevyteče vąe a nemůľe se vyplavit bordel co je na dně.Ta hadice je přeci umís»ena výąe
Vaąek
Tuesday 08 February 2005 - 11:37:48
Host
Pánové asi mě budete proklínat,ľe oľivuji toto mnohokrát omýlané téma.Ale je mi divné,proč nevypouątíte vodu z okruhu výpuą»ákem co je na chladiči?Je mi jasné,ľe kdyľ vypojíte tu hadici,tak to vyteče rychleji.Ale zase nevyteče vąe a nemůľe se vyplavit bordel co je na dně.Ta hadice je přeci umís»ena výąe
riwal
Tuesday 08 February 2005 - 12:11:06
Host
Jóó pokud tam výpuą»ák na chladiči je, ale on tam bejt nemusí.
Yper
Tuesday 08 February 2005 - 12:24:56
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Čéče ani ti nevím proč, ale ľádný vypouą»ák jsem nenaąel a ani ten chytrolín Etzold o tom nepíąe, protoľe to popisuje uvolněním spodní hadice na chladiči. Od BOSe vím, ľe Omega tenhle vypouą»ák má.
Takľe teď něco ke mně a vé výměně termostatu a zvláą» na dotazy některých z Vás, kteří mi napsali rovnou na můj Email.
V pátek termostat dorazil a v sobotu jsem ho měnil. Chtěl jsem postupovat podle Etzolda a uvolnit hadici na spodku chladiče - pro mne neproveditelné -ani odshora a ani odspoda a navíc spona umístěna tak. ľe sikovkama bych se k ní nedostal. Vzal jsem zubové čerpadlo z ostřikovače a odsál nádrľku. Pak jsem odpojil hadici (tu nejkratąí) na termostatu a i na vstupu na chladič-otvorem v chladiči dovnitř strčil poletylénovou hadici aľ na dno a odsál celý chladič (ľádné kaly neąly ! - to k Vaąkovu dotazu).
Pak jsem odpojil hadici, která je na termostat připojena přes plastové kolínko-strčil hadici aľ kam ąla a odsál vodu-nespodnějąí část motoru. Celkem jsem odsál cca 5-5,5l - jak píąe "Thomas". Hadice napojil zpět a dolil horkou vodou kvůli proplachu-celkem 2x (pakárna).
Pak jsem termostat demontoval - je k němu celkem dobrý přístup, ale doporučuji kaľdému, aby se podle velikosti Gola sady (zejména prodluľovacího nástavce) jeątě sehnal kloubovou spojku, protoľe k tomu spodrnímu Torx ąroubu je horąí přístup. Očistil sedlo od starého těsnění, dal nové (nijak se nelepí-je to kovový rastr potaľený gumou či plastem) a nasadil nové těleso termostatu.
Smíchal 3 l antifréézu Paraflu s 2ma litry destilky a vąe dolil do okruhu. Nastartoval motor, topení na maximální teplotu a nechal to celé odvzduąnit-udělá se to samo - pak jsem dolil asi jiľ jen tak 3 deci destilky a hotovo.
Zjiątění: Termostat na 2,0 DI či DTi je rozebiratelný a je moľné u některých dodavatelů ND jej i koupit zvláą», nicméně si nejsem jist, zda to vyřeąí problém.
U "Thomase" jednoznačně odeąlo sedlo, ve kterém termostat tzv. cilindr sedí, takľe podcházelo trvale. U mne bylo sedlo vymačkané-netěsnilo celou plochou - po vyjmutí a i vychladnutí ąel termostat také profouknout! U nového jsem ho sice profoukl, ale oči mi lezly z důlků - jinak vzduch je řidčí neľ kapalina!
V současnosti mám po 5ti km jízdy výstup z termostatu (ten pod čidlem teploty a směrovaný doleva-při pohledu zepředu) a který vede přímo na chladič, studený - to jsem dříve neměl. A při současných venkovních teplotách se obávám, ľe tzv. velký chladící okruh se vůbec nebude otevírat, protoľe veąkerá nadbytečná energie z motoru se stačí uchladit ve výměníku pro výhřev interiéru vozu.
Výstup z chladiče bude teplý vľdy, protoľe se do téhle hadice napojuje malý okruh.
Poznámka nakonec-čím bude chladící směs koncentrovanějąí, tím se trochu ohřev motoru zpozdí, protoľe měrné teplo antifréézu je větąí neľ u destilky - t.j.-k ohřítí o 1 C je potřeba dodat více energie.
Teď mi teplota motoru po cca 8mi km vyleze jiľ z modrého pole a doleze na 80 C a jen při razantní jízdě se vyąplhá na 90 a po vyřazení rychlosti či brľdění motorem spadne opět na 80 C.
Fotografie mám a kdo budete mít zájem tak poąlu.
A uľ asi končím s tímhle tématem...

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Vaąek
Tuesday 08 February 2005 - 12:28:39
Host
To je fakt.Já to beru podle sebe,já ho tam mám.Myslel jsem si,ľe by měl být na kaľdým.Holt jsem se spletl
riwal
Tuesday 08 February 2005 - 12:51:24
Host
No to na kaľdym není, taky záleľí na tom, ľe chladič moh bejt měněn a dali tam z druhovýroby a zrovna výpuą»ák má, mám to tak u Hondy.
Vaąek
Tuesday 08 February 2005 - 13:09:05
Host
Tak ľe tím chceą říct,ľe originály jsou bez výpuątáku?To by znamenalo,ľe ho mám měněn a tudíľ to tedy bylo bouraný.Hm a mě říkali,ľe to není bouraný.
Yper
Tuesday 08 February 2005 - 13:29:52
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Přesně tak, to chtěl Riwal říci. V řadě případů můľe být výrobek z druhovýroby dokonalejąí, neľ originál, protoľe to není aľ tak ustálená výroba a v rámci prodejnosti tam můľe být zlepąení pro vyąąí uľitnou hodnotu.
Nechtěl vąak říci, ľe ho máą bouraný - mohl odejít do věčných lovią» i bez vnějąího zásahu. Mohl odejít přední ventilátor a ten mohl do něj udělat díru - příčin mohlo být více a nakonec i ta blbá koroze nebo zanesený vodním kamenem v důsledku neznalosti předchozím majitelem.
Riwal to vztáhl ale hlavně na Hondičku jeho ľeny.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
riwal
Tuesday 08 February 2005 - 13:44:22
Host
No hlavně je naivní si myslet, ľe Opel jako i ostatní automobilky mají na díly pouze jednoho subdodavatele, to by asi ąpatně dopadly, kdyľ by jim dodavatel třeba zkrachoval a tak, takľe důleľité subdodávky bývají minimálně dublovány od více subdodavatelů. A tím se můľe stát, ľe máą dvě VeBe s origo chladičem a jeden výpuąták má a drudruhý ne, protoľe tohle není zrovna podstatný parametr dílu a odběratel akceptuje jak chladiče s i bez. Ale i subdodavatel díly vyvíjí, takľe třeba auta mladąí jen o rok ze stejné modelové řady můľou mít jinej chladič neľ o rok starąí.
Myslim, ľe jsem se asi moc rozkecal, ale pro bjasnění principu subdodávek je tento případ zrovna ideální.
Yper
Tuesday 08 February 2005 - 13:57:29
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Má pravdu předsedo...
...no jsem zrovínka chtěl říci něco to, co jsi napsal na závěr. Zdá se, ľe mne doháníą.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Přejít na stranu  1 2 3 4 5 [6] 7  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.2032 sec,0.1429 z toho dotazů.