• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
dekarbonizace motoru ?!?
Přejít na stranu  [1] 2 3 4 5 6 7 8
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
stef
Monday 14 August 2006 - 11:58:01 Citovat
Host
Na jednom fóru jsem našel tuto debatu. Co si o tom myslíte?????

Cool , ale rad bych predem upozornil, ze bych nechtel slyset, ze to zni jako blbost anebo co si nekdo, kdo s tim nema zadne osobni zkusenosti, mysli a podobne, protoze myslet si a neco opravdu vedet na zakladech osobnich zkusenosti jsou uplne dve rozdilne veci.

Jedine, co clovek potrebuje, je sroubovak, spray bottle (jako se pouziva treba pro nektere domaci cistici prostredky) a vodu. Ano, obycejnou vodu. Zahrejte ten motor do normalni teploty, pak sundejte tu hadici air filtru do sani, vytocte a drzte ten motor v okolo 3K RPM a zacnete strikat tu vodu primo do sani toho motoru. Ta tryska na te nadobe by mela byt nastavena tak, aby ten spray byl co nejjemnesi a rozdelil se tak v tom sani do vsech cylindru rovnomerne. Nebojte se strikat tu vodu do toho sani i velice rychle - az do toho okamziku, kdy ten motor je temer na hranici, kdy nechce bezet. Proste, drzte tu klapku otverenou, strikejte tu vodu do toho sani - a kdyz ten motor zacne mit snahu se zastavit, tak mu dejte malou pauzu, aby se dostal zpet do otacek. Jak a proc to pracuje? Ta voda se v tech spalovacich komorach meni v paru - a pokud nekdo ma zkusenosti s cistenim neco vodni parou, tak vi, jak velice dobre to na uplne cokoliv pracuje. Vyhodou dekarbonizace vodni parou je, ze ten motor u toho bezi a ten rozpusteny nanos carbonu je vytlacen vyfukovymi ventily primo do vyfuku. Na rozdil od nejakych chemikalii, ktere se nalejou do valcu, kde se nechaji sedet pres noc (zatimco jejich vypary leptaji tesneni a injectory) a soucasne taky stekaji s tim rozpustenym karbonem temy cylindry pres krouzky pistu dolu do oil pan, ten proces cisteni tech pistu a spalovacich komor konci ve chvili, kdy clovek prestane to tech valcu vstrikovat tu vodu - a nic neni nasledovne nijak negativne ovlivneno. I presto, clovek by mel po tom cisteni vymenit i olej - jen pro pripad, ze by se do neho nejaka mala cast vody anebo toho rozpusteneho karbonu nejak dostala (ale ty sance jsou velice male, protoze ty pistni krouzky tesni mnohem lepe, kdy ten motor bezi - a ten karbon a i voda, ktera se treba nepremenila na paru je vypuzena z toho motoru s vyfukovymi plyny a na ceste se stejne vypari). Jak dloho a kolik vody tam strikat? Tak dlouho, kolik to zabere vyprazdnit dve 1L spray bottles. Jak jsem rekl, nebojte se jit i velice rychle, ten motor vam da vedet kdy tam tu vodu strikate prilis rychle.
Tento levny proces je vhodny pro uplne kazdy motor - s karburatorem anebo EFI. Lidi s V8 s karburatory si ani nehrajou s nejakou spray bottle, ale primo lejou tu vodu do toho karburatoru z nejakeho kelimku.
Je tam nejaky dukaz, ze to opravdu pracuje? I presto, ze ja pouzivam water injection a pote, co jsem sundal hlavu toho motoru (abych ji vymenil za jinou) jsem zjistil, ze ty pisty a spalovaci komory te hlavy vypadaly uplne jako nove, tak jsem se sam chtel o tech ucincich te dekarbonizace vodou chtel presvedcit u jineho auta (Eagle Talon), ktere jsme koupili na soucastky a meli jsme v umyslu ten motor stejne rozebrat. Ja mel za ty roky desitky tech 4G63 motoru rozebranych, tak dobre vim, jak "normalni" hlava a pisty po nejakych 100 tisic mil vypadaji, ale po tom cisteni karbonu vodni parou a pote, co jsme sundali tu hlavu, ty pisty a spalovaci komory vypadaly, jako by na tom motoru bylo jen nejakych 10 mil. Takze ano, ono to opravdu pracuje - a velice dobre. Ja se mel o tom sam moznost presvedcit na vlastni oci.

Osobně sem toto provedl na vsech svejch autech + asi 15-ti autech svejch kamaradu .....


O vstřikování vody už jsem četl hodně, ale toto...To by mě opravdu zajímalo, co to s motorem udělá. Dekarbonizuje???
Martas
Monday 14 August 2006 - 12:02:32 Citovat
Host
Je tu na to uplne stejny vlakno hledej !!!
Ascona
Monday 14 August 2006 - 12:06:46 Citovat
Host
No docela silene __; A taky kdyz si koupis jakykoliv pripravek na dekarbonizaci motoru, tak nikde nepisou nalit pripravek a nechat stat pres noc pred barakem, jak se zminuje nejmenovany autor, ale projet se s autem na co nejdelsi vzdalenost, cili nejlepsi je obdobi dovolenych, sluzebka a podobne.
stef
Monday 14 August 2006 - 12:27:22 Citovat
Host
Martas napsal ...

Je tu na to uplne stejny vlakno hledej !!!



OKi, budu hledat. Jen me opravdu nenapadlo, že to tu už někdo dal...
stef
Monday 14 August 2006 - 13:36:33 Citovat
Host
Martas napsal ...

Je tu na to uplne stejny vlakno hledej !!!


Ano, stejné vlákno tu je, ale ty příspěvky nic neřeší... V podstatě je to bez odpovědi. Vůbec nic jsem se tam nedozvěděl.
Dmcd
Monday 14 August 2006 - 13:45:11 Citovat
Host
no pokud do toho chces jit, tak ti v tom nikdo nezabrani - ja bych do toho nesel - na to mam motor hodne rad a chci aby jeste neco vydrzel... tezko rict co se pri tom vlastne deje... stejne pokud se ti pri tom odloupne vetsi kousek karbonu a zachyti se na ventilu tak to nadela peknou paseku. a katu se to taky moc libit nebude... motor je stavenej na karbon - casto kdyz ho odstanis tak ti zacne prosakovat olej nebo podfouknou krouzky
Marry
Thursday 14 September 2006 - 00:43:33 Citovat
Host
Hale tomu bych moc nevěřil... Tim tlakem a teplotou ve válcích se voda rozkládá na kyslík a vodík a ti se tvoří výbušná směs... tím pádem je v motoru vyšší tlak= může fouknout těsnění nebo kroužky, úprasknout ojnice apod!!!!! A pokud nebude dostatečná teplota a tlak na rozklad vody, tak je to za tepla největší svinst lít vodu do válců i v malém množství... Za teploty a tlaku všechno koroduje rychleji... na tohle mám školu tak mi věřte!!!!!!!!
Yper
Thursday 14 September 2006 - 09:36:23 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 Marry: ... nevím, jakou máš školu, ale pak by jsi se měl vyjadřovat fundovaně, když tvrdíš, že na to školu máš.
Hliník reaguje pouze se zásadami.
Ostatní kovy reagují zase s kyselinami.
Spalováním vznikají jak kyselé plyny, tak zásadité plyny, které mezi sebou zreagují a ty, které převyšují zbytkovou hodnotou po této neutralizaci, určují pH vystupujících plynů.
Samozřejmě vyhrává síra a její oxid (SO2 - siřičitý). Samotným spalovacím procesem vzniká i voda, protože je to dáno molekulovým složením spalované směsi v prostředí s kyslíkem(O). Té vody vzniká hodně a je průvodním jevem dokonalého spalování, protože uhlovodíky se procesem hoření rozkládají na uhlík(C) a vodík(H) (ve skutečnosti rovněž pyrolizují na CH.) a vznikají oxidy uhlíku (CO+CO2) a ona voda (H2O).
Tím jsem chtěl jen naznačit, že v motoru je voda tak jako tak a tato vodní pára, v prostředí válců, se dále už rozhodně nerozkládá, protože rozkladné teploty se při procesu spalování nedosáhne.

Pokud si někdo chce do motoru přidávat vodu ve formě aerosolu, protože to motor čistí, ať tak udělá a já tomu nakonec věřím, protože ze zdejší praxe v České rafinérské je to obdobný způsob, který se u nás používá, když se čistí vlásenky v peci (rozžhavené do ruda) od usazenin karbonu pomocí suché páry!
Navíc sám autor tohto způsobu píše, že vody se musí přidávat tolik, že motor běží na hranici samozhašení - tedy je vodou dušen, protože o to méně je tam pak potřebného kyslíku a přeměna vodního aerosolu na vodní páru odebírá značné množství tepelné energie, kterou ztrácí motor výkon.
Jediné, čeho bych se bál, je nebezpečí mikroprasklin na hlavě v důsledku prvního tepelného šoku a následného pnutí materiálu - první dávky vodního aerosolu. Ale to by snad hrozilo jen u hlav, které jsou mírně načaté.
Kdyby to ale nebylo účinné a kdyby to nefungovalo, tak si myslím, že sám autor by se do zveřejnění nepouštěl pro riziko dání mu někým přes hubu a navíc by si to nechal jako své "know-how", protože takovýmhle vyčištění VŽDY stoupne výkon!

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Jason
Thursday 14 September 2006 - 19:12:26 Citovat
Host
To Yper : Velmi hezký výklad... dík a je vidět, že víš o čem píšeš.
prťka
Friday 15 September 2006 - 06:57:59 Citovat
Host
Už si to čtu snad popáté a pořád kroutím hlavou..mám či nemám,jakož to zprávný testovací jezdec...a ten Yperuv výklad mě od toho teda moc neodradil jedno vám řeknu z vlastní zkušenosti...jednou jsem měnil prdlé těsnění na jednom motoru ...bylo poškozené na prvním válco a voda se tlačila do spalovacího prostoru a do oleje...když jsem sundal to hlavu,tak ten prostor nad prvním pístem byl vyleštěný a píst ,jak zrcadlo

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  [1] 2 3 4 5 6 7 8  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1653 sec,0.1288 z toho dotazů.