• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
dekarbonizace motoru ?!?
Přejít na stranu  1 2 3 4 5 6 [7] 8
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
TomH
Wednesday 27 September 2006 - 21:52:18 Citovat
Host
Yperovi: díky za radu. Asi se s tím rozebíráním budu muset zabývat. Má to opravdu tak blahodárný účinnek?
TomH
Jason
Thursday 28 September 2006 - 09:53:08 Citovat
Host
To TomH : Já mám motor Z16XE.
Yper
Friday 29 September 2006 - 08:14:31 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 TomH: ..ano, přestal tolik kouřit, když mu naložím a jde jakoby lehčeji. Dá se to poznat, ale asi bude záležet vždy na stavu, který tam je v současnosti. Někdo (myslím Klubo), měl dokonce zohýbané i ty klapky, takže opravil - jde to narovnáním.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Jason
Friday 29 September 2006 - 09:14:55 Citovat
Host
To Yper : V příspěvku z 27 2006, 14:20 píšeš, že kachnou sání na dieselu párou nevyčistíš, ale to přece nevyčistíš ani u benzínu.To čištění platí jen pro spalovací prostor.Na sání bude potřeba něco agresivního .... co byste doporučili????
Yper
Friday 29 September 2006 - 09:47:11 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 Jason: ..já taky své sání nečistil kachnou, ale pěkně ručábo, když jsem celé sání motoru, až k sacím kanálům, rozebral a vše vydloubal a pak Vapkou umyl, když předtím jsem to ještě postříkal nějakým sajrajtem na odmaštění - něco jako Arva!

Hledej Jásone, hledej v minulosti a ve starých vláknech.
Riwal kdysi napsal, že se dají sehnat přípravky na bázi uhlovodíků, ve sprejích, které se stříkají do sání běžícího motoru.
U benzínu se stříká při akcelereci a u nafty se to stříká při deceleraci, protože tyhle sajrajty u nafty by jinak zvýšily prudce otáčky nˇafťáku a ten by se mohl roztrhnout.
Čištění sání má význam hlavně u nafťáků, kde nejde odstavit EGR ventil nebo u těch motorů Hi-voltage, kde také EGR nejde odstavit, protože má 2 lambda sondy a ECU by odstavení poznala a hodila motor do nouzového režimu.



Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Galil
Friday 29 September 2006 - 14:57:08 Citovat
Host
Zdravím, ještě se vrátím k odstranění kalů a úsad při výměně oleje. Chtěl jsem to udělat, ale všichni známí ze servisu, se kterýma jsem o tom mluvil, mě od toho dost zrazovali. Vím, že je to dost omílaný téma s protichůdnými názory, ale odstraněním úsad údajně riskuju vznik vůlí v motoru a zvýšenou žravost oleje, jeho sáknutí atd. Údajně by bylo lepší používat oleje s lepší detergenční schopností a zkrácení intervalu výměny. Má v tomhle ohledu někdo zkušenosti? Stalo se někomu, že by motor spíš poškodil? To, co jsem slyšel, byly spíš teoretický úvahy, popř. typu: "slyšel jsem, že by se mohlo stát ....", ale v podstatě nic konkrétního.
Yper
Friday 29 September 2006 - 15:38:59 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 Galil: na Odkaz tuto problematiku rovněž v jednom ze svých příspěvků popisuje a rozebírá ing.Černý z VŠCHT (má tam celkem 9 článků na téma oleje - "Mýty a skutečnost").
Je zajímavé, že tímto mýtusem a pověrou se hlavně ohánějí ti, kteří by měli tvrdit opak - automechanici, kteří se pasovali na rádoby odborníky v Tribotechnice - mazání.
Zejména doporučují ty tzv. "Plné syntetiky - full syntetiky" a s tím, že je to pro motor to nejlepší. Zejména ale vyklechtaných a noname (bez servisních knížek a noname předchozí majitel) motorů je to ale jejich smrt. Automechanici obecně znají jen jeden parametr a to je rozdělení dle SAE:
SAE 0Wněco, 5Wněco - což jsou údajně ty nejlepší oleje - plné syntetiky
10W něco - celkem dobrý olej - nic móooc, prostě polosyntetika
a od řady 15Wněco - hnusnej minerál, co nestojí ani za shlédnutí - to bych do motoru nikdy nedal! Žvásty, žvásty a žvásty!
Zde u nich platí víc než kde jinde ono známé: "Sevče, drž se svého kopyta!" tzn. opravuj motor a nepleť se do věcí, kterým nerozumíš!
Nejsou ale všichni stejní - to ať berou ode mne jako omluvu ti lepší, kterých se to netýká!
Jsem doslova alergický na taková prohlášení jako - kladné úsady ( ty co brání únikům oleje) a záporné úsady,( ty, které jsou nežádoucí).
Předně je třeba si uvědomit, že jakýkoliv karbon v motoru je nežádoucí!!!!
Pokud by byla pravda, že existují kladné úsady, pak zákonitě musí existovat-vznikat i záporné úsady, protože obojí mají stejné složení!
Pokud mám zabránit vzniku záporných úsad, pak tím automaticky zabraňuji vzniku i těch kladných úsad!
Pokud úsady např. na hřídelích nebo ventilových dřících vznikly, tak jen nesprávným provozem motoru - nesprávným kvalitativním druhem oleje, nesprávným intervalem výměny - příliš dlouhým.
Nejprve je uhlík zčásti v oleji rozpuštěný a zachtává se na olej.filtru - podle jeho kvality, která je většinou dána jeho cenou! Né všechen uhlík ale filtr zachytí - je i takový, který stěnou projde. Olej v důsledku toho houstne a při změně rychlosti proudění se uhlík usazuje v kanálech a přepadech a na hřídelích a ve vaně atd atd. Je-li součástka horká a jde-li na ní olej v důsledku přicpání kanálu méně, pak se přehřívá a olej, jehož základním stavebním kamenem je molekulový uhlík, na horké součástce pyrolizuje-přepaluje se a vzniklý pyrouhlík se na ní usadí-napeče, jako na mámině pánvi, když máte tichou domácnost a vy se rozhodnete si něco konečně uklohnit - sami!
Navíc se na napáleném uhlíku pak lépe usazuje - připéká uhlík obsažený v oleji z procesu spalování paliva!
Je pravda, že je-li vydřené gufero v důsledku uhlíkových usazenin, tak teče méně, než když se těchto úsad zbaví, ale těch zbaví vždy, když se aplikuje nový olej!, takže gufero stejně teče!
Dnešní oleje mají tolik detergenčních přísad na rozpouštění karbonu a zejména aby se udržovaly ve vznosu, že není špatných olejů - jen dobrých a ještě lepších.
Jen to chce mít motor stále čistý a nevěřit proklamacím výrobců olejů o jejich dlouhých výměnných lhůtách.
A zapomněl jsem ještě dodat: nevěřit i spoustě automechaniků - rádoby tribotechniků.
Na oleji - zejména jeho častějších výměnách, ještě NIKDO NIKDY neušetřil.
Olej je KRVÍ motoru!!!!

[ Upraveno Friday 29 September 2006 - 15:46:31 ]

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Galil
Friday 29 September 2006 - 16:09:53 Citovat
Host
Díky, zvlášť za ten odkaz, to je pěkný počtení
mvtechnik
Saturday 30 September 2006 - 15:27:16 Citovat
Host
souhlas s iperem,
pro informaci zda čištění olejového systému může způsobit poškození motoru lze odpovědět ano za předpokladu že motor je již poškozen, dobře udržovaný motor není možno poškodit v žádném případě.
příklad: u staré škody 100 udělali výplach motoru - olej systému a dekarbonizaci - motor předtím neviděl co je pravidelná výměna oleje a o nějaké údržbě ani neslyšel - prostě klasická olejnička kde majitel jen olej doléval protože spotřeba oleje byla taková že za dobu 10000 olej vyměnil dvakrát přes spotřebu, protože za dobu provozu opetřebení a karbon způsobily takové vůle že potom nebylo možno vytvořit tlak oleje a unikal zpět do vany - výrazně se zvedla spotřeba oleje kolem pístních kropužků protože na některých válcích byly pístní kroužky popraskané , dekarbonizací se uvolnily a začaly dělat paseku.
to je jeden negativní příklad, osobně jsem dekarbonizoval snad 200aut ať přístrojem nebo přes sání - diesel i benzin (předváděčky v servisech) a neznám případ poškození motoru - samozřejmě jsem slyšel různé fámy o zničených motorech, jak uvádím výše to zkoušeli v servisu na starém autě co se vyčistí - mělo už doježděno a .
ohledně otázky čím čistit sání je možno použít spray čistič sání a karburátoru.
jinak pozor na dekarbonizaci prostřednictvím sání, jak tu uvádí iper, u benzínu je to jednoduché když to přechlastáte tak to zdechne, u dieselu ale pozor, vstřikovat při deceleraci - nevzniká detonační spalování (klapání motoru) způpobené špatným rozstřikem směsi v případě že používáte zápalnou látku (čističe k tomu určené přes přístroje např. wynns) - tedy vytočit motor a v době kdy jdou otáčky dolů tak vstříknout, chce to cvik ale jde to v pohodě. Musí se dávat pozor na tvar sání aby se někde nahromadila čistící látka a ta nejednou nešla do motoru.(jednou jsem čistil neoplan a špatně jsme se odhadli s kolegou a motor nám šel do otáček které před tím asi nikdy neviděl, všechno dopadlo v pohodě ale nemusí to být vždy)
Yper
Monday 02 October 2006 - 06:39:18 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 mvtechnik: _;

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 2 3 4 5 6 [7] 8  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1567 sec,0.1247 z toho dotazů.